Gå til innhold
Arkivverket
Oddbjørn Johannessen

Noen som ønsker oppslag i Norges bebyggelse, Aust-Agder (østre del)?

Recommended Posts

Oddbjørn Johannessen

Jeg gjør gjerne oppslag i Norges bebyggelse, Aust-Agder (østre del). Boka kom ut i første halvdel av 1950-åra og tar for seg gårder og bruk i følgende kommuner: Austre Moland, Dypvåg, Flosta, Froland, Gjerstad, Gjøvdal, Hisøy, Holt, Stokken, Søndeled, Tromøy, Vegårshei og Åmli. Hvert bruk er registrert på gårdsnr. og bruksnr. og har med opplysninger om størrelse (ofte også byggeår) - samt navn på daværende eiere (og leieboere) med fødselsdato, foreldre, ektefelle og barn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Jeg mener det er en Jon Dybesland f. ca 1906, med kone M. og barn, som er ført under Hisøy. Mine notater har jeg forlagt. Vil du sjekke dem?

mvh

Erling T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddbjørn Johannessen

Jeg mener det er en Jon Dybesland f. ca 1906, med kone M. og barn, som er ført under Hisøy. Mine notater har jeg forlagt. Vil du sjekke dem?

mvh

Erling T

På gnr. 5, bnr. 21 (His, ved Strømmen bru) finner jeg Meriam Dybesland, f. 20/4-11 i Hisøy (oppført som eier), g.m. sølvsmed Johan Dybesland, f. 16/2-06 i Landvik. 2 barn. Meriams foreldre: Tomine Bergitte og Ale Nilsen. Johans foreldre: Amanda og John Dybesland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

På gnr. 5, bnr. 21 (His, ved Strømmen bru) finner jeg Meriam Dybesland, f. 20/4-11 i Hisøy (oppført som eier), g.m. sølvsmed Johan Dybesland, f. 16/2-06 i Landvik. 2 barn. Meriams foreldre: Tomine Bergitte og Ale Nilsen. Johans foreldre: Amanda og John Dybesland.

Den er god. Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.