Gå til innhold
Arkivverket

Marilyn Monroes norske 'farsslekt'!


Arnfrid Dommersnæs Mæland
 Del

Recommended Posts

Gratulerer Arnfrid. Kjempeinteressant lesning. Kan forresten legge til at lenken til tredje siden (side 30) på bloggen din ikke fungerer hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes bare i papirutgave, men jeg sender deg det, Kurt. Forøvrig er det feil, den heter PLUSS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes bare i papirutgave, men jeg sender deg det, Kurt. Forøvrig er det feil, den heter PLUSS ;)

Jeg fikk heller ikke opp det tredje bildet. Tar gjerne i mot det pr. e-post hvis du er snill...

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagret bildet 3 på nytt med nytt navn, fjernet det gamle og lagt inn det nye. Likevel funker det ikke. Det er helt make som de andre, men nå har jeg redusert det litt i str. Skjønner ikke hva det kommer av.

 

Skal sende til deg, Dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte akkurat på klippet Grete linket til fra NRK Rogaland. Lot ikke programlederen deg svare på kritikken fra skeptikeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte akkurat på klippet Grete linket til fra NRK Rogaland. Lot ikke programlederen deg svare på kritikken fra skeptikeren?

 

Nei, jeg var ikke klar over at AKL var intervjuet. Hun har forøvrig fått all info av meg underveis i prosessen, men ikke konklusjonen, dvs hun har nok lest på DF. Bevisbyrden blir hennes nå. Jeg har gjort min jobb. Jeg har forøvrig aldri uttalt at MM ikke hadde kontakt med MEM. Å kalle forskningen min en KONSTRUKSJON er en ganske drøy påstand, så lenge vi har snudd alle steiner, holdt på å si, bokstavelig talt, og vært helt til det amerikanske forsvarsarkivet.

 

Takk for all hjelp dere har gitt meg i saken. Vil du Ken oversette til Joyce og Susan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagret bildet 3 på nytt med nytt navn, fjernet det gamle og lagt inn det nye. Likevel funker det ikke. Det er helt make som de andre, men nå har jeg redusert det litt i str. Skjønner ikke hva det kommer av.

 

Skal sende til deg, Dag.

Takk skal du ha, Arnfrid. Noen ganger oppfører Blogspot seg merkelig - har opplevd det selv med min egen blogg. Det ser ut til at deler av stien til det tredje bildet er kuttet, men hvorfor dette har skjedd, kan jeg ikke se umiddelbart.

 

Uansett, gratulerer med det publiserte arbeidet! Svært interessant!

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagret bildet 3 på nytt med nytt navn, fjernet det gamle og lagt inn det nye. Likevel funker det ikke. Det er helt make som de andre, men nå har jeg redusert det litt i str. Skjønner ikke hva det kommer av.

 

Skal sende til deg, Dag.

 

her er vel linken til bildet Bilde 3

 

Kanskje du har glemt og legge inn link ved klikk på bildet til http://2.bp.blogspot.com/-uLrEfbI67KU/TYOFXzdNyaI/AAAAAAAAS28/LlC5-pLCCTw/s1600/MMs30B.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Arnfrid. Noen ganger oppfører Blogspot seg merkelig - har opplevd det selv med min egen blogg. Det ser ut til at deler av stien til det tredje bildet er kuttet, men hvorfor dette har skjedd, kan jeg ikke se umiddelbart.

 

Uansett, gratulerer med det publiserte arbeidet! Svært interessant!

 

DTH

 

Det kom litt bardust på meg i dag dette oppslaget. Etter planen skulle jeg hatt klar min artikkel samtidig, men da jeg holder på med en annen artikkel med deadline tirsdag som var :) så har jeg ikke fått tid til det. Jeg ante ikke at det sto i dag før NRK ringte meg. Har vært fordypet i helt andre ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg stusset også litt over den påstanden. Men som du sier er bevisbyrden hennes nå, så hvis hun føler at påstanden holder vann så får vi sikkert høre det. Uansett, flott innsats!

 

Jeg kan gjerne oversette for Joyce og Susan. Kan du sende kopi av tredje bildet til meg også? Jeg har også rotet bort epost addressen til Susan. Kan du legge ved den også? Joyces' epost addresse har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg stusset også litt over den påstanden. Men som du sier er bevisbyrden hennes nå, så hvis hun føler at påstanden holder vann så får vi sikkert høre det. Uansett, flott innsats!

 

Jeg kan gjerne oversette for Joyce og Susan. Kan du sende kopi av tredje bildet til meg også? Jeg har også rotet bort epost addressen til Susan. Kan du legge ved den også? Joyces' epost addresse har jeg.

 

har jeg ikke sendt PDF-filene til deg, da? Joyce sin epost-adresse står i sendingen jeg har sendt deg. Susan sin, mente jeg.<br>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg ikke sendt PDF-filene til deg, da? Joyce sin epost-adresse står i sendingen jeg har sendt deg. Susan sin, mente jeg.<br>

Jeg er enda på jobb så jeg har ikke fått sjekket eposten hjemme enda. Hvis du har sendt det så ligger det sikkert og venter på meg hjemme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda på jobb så jeg har ikke fått sjekket eposten hjemme enda. Hvis du har sendt det så ligger det sikkert og venter på meg hjemme! :)

 

hvis ikke du har fått det sender du meg en mail el legger inn en melding på FB... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig tør jeg be de som ikke har deltatt i prosjektet om å kjøpe sidene på Buy and Read, 18.3.2011 PLUSS-magasinet i Aftenbladet s 28 - s 31. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo for øvrig litt trist at de klarte og snike inn en skrivefeil i Marilyn Monroe's navn i selveste overskriften da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var dumt det med skrivefeilen, men det kan jo ikke rettes opp :)

 

Intervjuet med AKL på NRK Rogaland ble gjort dagen før det sto i Aftenbladet. Hun visste ingen ting om oppslaget, og intervjuet var i anledning premieren på 'Marilyn, Nobody's baby' Festiviteten i Haugesund torsdag kveld. Og der har forsyne meg også Haugesunds Avis skrevet navnet feil en gang. Så kan man jo lure om Aftenbladet har lekket til NRK, da. Har fått mail fra AKL, som er oppriktig lei seg. Har sagt at vi får la saken ligge til jeg har fått skrevet ferdig artikkelen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.