Gå til innhold
Arkivverket

Registrering av kyrkjebok, Gloppen


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Eg har lasta ned Augustus og prøver å lære meg korleis ein skal bruke det. Dette går nokså bra, og eg kjem til å prøve meg med kyrkjeboka for Gloppen 1785-1815. Frå denne boka er det tidlegare lagt ut ein base over dei vigde, men denne er ikkje kjeldetru - namna er normaliserte, og det er ikkje alle som finst der - dei som ikkje er registrerte som både vigde og trulova kan godt mangle. Spørsmålet mitt er då om det er ynskjeleg med ei ny registrering av desse åra, eller om eg skal hoppe over ekteskapsregistreringane.

 

Eg er også usikker på om det skal lenkast til bilde av kyrkjeboka nokon stad i skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du prøver ut Augustus og tar fatt på tidlige kirkebøker!

 

Vigde i Gloppen er registrert ved Statsarkivet i Bergen, men ikke korrekturlest. Om ønskelig kan du få grunnlagsfilen tilsendt også kan du rette i den istedenfor å gjøre hele registreringen på nytt.

 

Registreringen skulle foregå kildetro og uten navnestandardisering. Rene trolovelser er ikke registrert, det er kun vielser som er tatt med.

 

Send e-post til digitalarkivet@arkivverket.no hvis du ønsker å motta filen for korrektur og retting.

 

Hvis du vil gå løs på en registrering av en kirkebok er det nok lurt å velge en annen enn den som allerede ligger ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Send e-post til digitalarkivet@arkivverket.no hvis du ønsker å motta filen for korrektur og retting.

Har sendt epost men ikkje fått svar - ? Men bortsett frå det: Bør postane registrerast fortløpande etter dato i Augustus? Døme: Dei døypte er sortert pr mnd, med mannkjønn til venstre på sida og kvinnekjønn til høgre. Detsom eg plasserer Augustus-vindauget til høgre på skjermen kan eg registrere alle mannkjønn på sida utan å måtte flytte Augustus, og deretter flytte Augustus til venstre og registrere jentene.

 

Dermed har eg t.d. registrert gutar døypte i august før jenter døypte i mai, og mitt spørsmål er om dette har noko å seie.

 

Og er der nokon stad ein kan registrere lenke til bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du havnet i min mappe til besvarelse og der druknet dessverre e-posten i andre henvendelser. Sender deg databasen nå!

 

Du registrerer i den rekkefølgen som er mest arbeidsbesparende for deg.

 

Der hvor du registrerer sidetall er det også mulig å legge inn url til skannet side. Du kan f.eks. skrive sidetallet først og følge på med /http..... eller -http.....

 

Merk at sidenummereringen kopieres automatisk til ny post, så du må følge med ved sideskifte slik at både sidetall og url blir oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er eg i gang med korrekturlesing av tilsendt fil over vigde, og har sjølvsagt spørsmål. Eg har for det fyrste valt å korrigere forkorting som registrator har brukt - eg rettar uk til ungk - og eg har valt å endre -datter til -dotter når det faktisk er det presten har skrive, og eg har lagt til ei stjerne bak opplysninga om sivilstand som ofte er henta frå trulovings-rubrikken.

 

Men det aktuelle spørsmålet no er når paret ikkje er vigde i Gloppen; trulovinga står der, lysingsdatoane like eins, men i vigsle-rubrikken står det at copulationen er overlaten til presten i Eid sidan brudgommen er frå Rugsund og ville copulerast der.

 

Det er freistande å hente alle opplysningane frå trulovingsrubrikken, markere dei med stjerne, og skrive vigde i Rugsund i merknadsfeltet. Eller? Å berre la vere å nemne dei blir litt feil, tykkjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aase.

 

Skriv det slik det står.

 

Troloving m/dato i trolovingsfelt. Lysningsdato(er) i lysningsfelt. Vielsesdato og -sted i merknadsfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aase.

 

Skriv det slik det står.

 

Troloving m/dato i trolovingsfelt. Lysningsdato(er) i lysningsfelt. Vielsesdato og -sted i merknadsfelt.

Fila eg har fått å korrekturlese har ikkje noko eige felt for truloving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aase,

 

nå skal vel ikke du registrere etter hva som står i filen, men etter hva som står i kirkeboken. Dersom KB har trolovninger (og det har Gloppen 1785-1815), så må disse legges til filen dersom de mangler. Augustus har eget datofelt for trolovninger, så det burde ikk skape noen problemer.

 

Eller er det noe jeg misforstår her nå?

 

Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det noe jeg misforstår her nå?

/quote] Det eg held på med no er rein korrekturlesing av ei ferdig registrert fil som er laga før Augustus si tid; fila heiter Vigde i Gloppen, og det er gjort så bokstaveleg at dei para som berre er trulova her ikkje er tekne med. Men no puttar eg dei inn, på den måten som eg skisserer i innlegget 5.april, i samråd med folket på DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.