Gå til innhold
Arkivverket

Hansdatter


Mette R Francke
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har begynt med slektsgransking og har vært heldig og fått en del papirer om slekta.

 

Men jeg stopper opp med med : Anne Tonette Henrikka Hansdatter. Hun skal i følge de papirene jeg har fått være født i Nes i Sogn 1800.

 

Hun ble gift med : Hans Peter Mohr fra Farsund.( Han var skipper ).

De fikk 2 ? barn : Sønnen Herman Hansen Mohr er min tippoldefar. Han er født i 1824. ( Jeg har også funnet en datter , Johanne Magrethe født 1822).

 

I krikebøkene ( Vanse/Farsund 1824) står mor navn : Antonette Henrikka Hansdatter.

 

Anne Tonette Henrikka/Antonette Henrikka flyttet til Farsund med sin mann. Hun dør i Farsund aug 1855.

 

Er det noen som kan finne hennes foreldre ?

Håper også noen kan finne ut når og hvor hun og Hans P Mohr giftet seg.

 

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å søke i databasen over døpte i Sogn og Fjordane, uten å finne noen jeg kan mistenke for å være den rette. Antonette er ikke noe vanlig navn i Sogn og Fjordane, forsåvidt heller ikke Henrikke.

 

Nes i Sogn får meg til å tenke på Nes sokn i Luster, men jeg finner ikke døpt noen Antonette der i 1800-1801 heller.

 

Så vodt jeg kan se er ikke Antonette Henrikke Hansdatter gift i Farsund i årene like før 1822.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å søke i databasen over døpte i Sogn og Fjordane, uten å finne noen jeg kan mistenke for å være den rette. Antonette er ikke noe vanlig navn i Sogn og Fjordane, forsåvidt heller ikke Henrikke.

 

Nes i Sogn får meg til å tenke på Nes sokn i Luster, men jeg finner ikke døpt noen Antonette der i 1800-1801 heller.

 

Så vodt jeg kan se er ikke Antonette Henrikke Hansdatter gift i Farsund i årene like før 1822.

 

Ser at det i 1801 tellingen er ei Antonette Hansdatter på 1 år født i Spind sogn,Vest Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.