Gå til innhold
Arkivverket

Agnes f. 12/11-1912 i Bergen - Hvem var moren Lovise Larsen ?


Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Nr. 3 - Agnes f. 12/11-1912 i Bergen , døpt 23 mars 1913 i Ullesvang.

 

Kirkebok for Presten : Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2161&idx_id=2161&uid=ny&idx_side=-105

 

Mor oppgis å være Lovise Larsen gift kone,bosatt i Bergen , f. 1886 far Emil Hansen f. 1876

 

Klokkerboken opplyser at nr. 6 , Agnes f. 12/11-1912 i Bergen , døopt 23/3-1913 i Ullesvang er datter av Frk , Byggmesterdatter Lovise Larsen f. 1886 og sjømann Emil Hansen f. 1876 (Under merknader)

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1948&idx_id=1948&uid=ny&idx_side=-82

 

Jeg har ikke lyktes å finne Agnes sin mor , Lovise Larsen , byggmesters datter.

 

Har jeg oversett noe som noen kloke hoder kan hjelpe meg med?

 

Takknemlig for all hjelp.

 

Vennlig hilsen

 

Jan Frode Johansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du allerede har utelukket ei som kan ha brukt navnet "Lovise Larsen" - som før ektreskapsinngåelsen 30.april 1904 kalte seg Lovise Helene Bendiksen (f.1886) Hun giftet seg i Bergen med seilmaker Viktor Emanuel Larsen. http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=vigd1816&gardpostnr=18263&merk=18263#ovre.

 

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner en Lovise Helene født 28/11-1886 døbt i KK i Bergen 26/12-1886 av foreldre Bordarbeider Endre Bendixen og Karen Lassedtr. Lovise Helene gifter seg 30/4-1904 i KK(står riktignok fødested Romedal) med Viktor Emanuel Larsen 1879, Far Bordarbeider Endre Bendixen og Bokbindersvend Laurits Larsen, de er boende i Bergen 1910/1912, finner ikke disse 2 død i Bergen. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for opplysningene. Men hvordan kan jeg få verifisert at denne Lovise virkelig er moren til Agnes ? Finnes det evt. adopsjonsdokumenter som kan bekrefte dette ?

 

Mvh

 

Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

 

Lovise Helene Larsen, f. Bendiksen 1886, døydde før 1925. Det går fram av følgjande informasjon frå dødsfallprotokollen for Bergen då mor hennar døydde:

 

1925

 

I registeret til DIS kan ein finna borna Valborg (1905-1935) og Louis (1909-1986). Begge ser ut til å ha budd i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Lovise Helene Larsen, f. Bendiksen 1886, døydde før 1925. Det går fram av følgjande informasjon frå dødsfallprotokollen for Bergen då mor hennar døydde:

 

1925

 

I registeret til DIS kan ein finna borna Valborg (1905-1935) og Louis (1909-1986). Begge ser ut til å ha budd i Bergen.

 

Hei , Hvor i DIS finner jeg registeret ? Jeg har lett på DIS , men er ikke så kjent med oppsettet på DIS.

Kan noen hjelpe å finne ut hvor dette om Barna Valborgh og Louis står ?

 

Vennlig hilsen

 

Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , Hvor i DIS finner jeg registeret ? Jeg har lett på DIS , men er ikke så kjent med oppsettet på DIS.

Kan noen hjelpe å finne ut hvor dette om Barna Valborgh og Louis står ?

 

Vennlig hilsen

 

Jan Frode Johansen

Du finner Louis S. Larsen ved å søke på Hordaland - fornavn- Louis - født år 1909

http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?id=12&mode=ko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.