Gå til innhold
Arkivverket

Liljevang, gård(?) på Nordfjordeid


Anett Ytre-Eide
 Del

Recommended Posts

Hvordan kan jeg finne ut mer om denne gården som slekta bodde på i 1910? Har Jacob Aalands Nordfjord Eid-Hornindalen fra 1909 som jeg driver og leser, men finner ikke noe der. Jeg lurer på om det bare er et hus som ligger sentralt ved Eidsgata eller noe slikt? Samuel Kjøsnes (husfaren) står oppført som gårdbruker, men var han det? Det jeg vet er at han var fanejunker, og tydeligvis tønnemaker... Skulle gjerne visst hvor dette huset lå, og om det finnes enda. De andre gårdene i samme krets er ganske sentrale etter hva jeg kan se (dvs. ligger sentrumsnært).

 

Gården jeg spør etter er altså den øverste, Liljevang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å kunne hjelpe deg igjen! Under Gjerde på Eid skriv Aaland i mi utgåve av bygdeboka: "Daa garden ligg so nær attmed strandstaden, hev grunnen mykje verd, og mange husetufter og smaapartar er i siste mannsalder fraaskilde og skyldsette (.........). Mest alle hev no særskilde namn t.d. Borg. Bø, Engen, Engelund, Fridheim, Indrebø, Kongsvik, Liljevang, Nyheim, Rosenlund, Vonheim, osb".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser akkurat på Gjerde no sjølv! Lurer på om dei som bur hos Samuel i 1910 kan være eigarane av Yris Hotell? Kva trur du om det? Her står det at Vilhelm Yri var eigaren, men det kan vel ha noko med det å gjere? Hvis ikkje Bødal-damene var eigarar av et hotell i Stryn då? Ser at Samuel har hatt ein tur til dei trakter (dvs. Olden) før 1910, og han har kanskje "teke dei med seg" tilbake til Eid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(.........). Mest alle hev no særskilde namn t.d. Borg. Bø, Engen, Engelund, Fridheim, Indrebø, Kongsvik, Liljevang, Nyheim, Rosenlund, Vonheim, osb".

 

Fann det no, når eg visste kvar eg skulle leite. ;) Kjenner ikkje godt nok til gardnavna på Eid. Kanskje eg skal spørre nokre som bur der om dei veit meir. Har faktisk ei gammal venninne som bur i eit gammalt hus like ved Eidsgata. Det høyres ikkje heilt bra ut ser eg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anett.

 

I martrikkelen for 1950 står Emil Kjøsnes oppført som eigar av Liljevang. Liljevang har gardsnr. 45 og bruksnr 5. Det gjer det litt lettare å finne den. Du har sikkert rett i at det har vore ein gard, dvs. eit bruk på Gjerde. No ser det ut som om bruket er omgjort til byggefelt, og at det som no er igjen av gnr 45 bnr 5 berre er ein liten flik av det det ein gong har vore. Det som er igjen av bnr. 5 ligg i austre del av noværande Eid sentrum.

 

Det som kan være spennande for deg, er at det står eit hus på det som er igjen av bruksnr. 5. Eg veit ikkje om det er det orginale, men det kan du jo sikkert finne ut av. Eg trur eg har funne ut kven som bur i huset no. Sender deg ein privat melding om dette om eg får det til. Så kan jo du sjekke om dei som bur der no kjenner til historia til Liljevang.

 

Ellers ser eg at det er fleire med etternamn kjøsnes som har eigedom på Gjerde i 1950. Det er vel kanskje søsken av Emil (Lina og Thorlof/Thorolf). Når det gjeld Wilhelm Yri så var vel han eigar av bruknr 1 på Gjerde.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir adressa eg fekk av deg vidareformilda til venninnam i. Håper huset står!

 

 

Hei Anett!

 

I den tid eg gjekk på skule på Eid, hadde eg ei venninne som budde hjå enkja til Emil Kjøsnes som heitte Marie. Dette ser eg i 1953-utgåva av bygdeboka for Eid og Hornindal. Det er eit kvitt hus i sveitserstil som ligg på venstre sida, øvst i Alléen, der lendet blir flatt. Der er eit vegkryss, der vegen går til høgre, til fotballbana og Skipenes. Eid Motor hadde verkstad på naboeigedomen tidlegare. Kjøsneshuset trur eg står enno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er DETTE huset? Ja, hvis det står blir det i alle fall en ekskusjon dit ved neste eida-tur. :)

 

 

Nei, det er ikkje dette huset. Eg køyrde bortom idag, og huset står.... litt meir innebygt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi har gløymt oppdraget sitt, og eg vil ikkje mase. Får sende far min ein tur og snikfotografere eller teikne ei skisse (han kan nemlig teikne). Han trudde huset det var bilde av var i Stryn, kvifor veit eg ikkje... Mogeleg at han hadde høyrt at nokon gifta seg der.

 

Når eg ser meir på det liknar det veldig på det tantene til pappa budde i (i Stryn), men den gongen kjende ikkje familiane kvarandre så vidt eg veit, mystisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.