Gå til innhold
Arkivverket
Tor Trondsen

Iduns Julekomedie

Recommended Posts

Tor Trondsen

Det siste året har jeg hjulpet til med å drifte siden www.idunbok.no, som er websiden til et prosjekt noen venner av meg har satt igang. Jeg kom plutselig på at det kunne være interessant for medlemmer av dette forum å vite at vi medlemslister fra flere årganger av Julekomedien. Dere finner navnene kronologisk her.

Vi har også samlet all informasjon etter årganger her. Dersom det finnes bilder eller annen informasjon fra en forestilling er den lagt inn under rett (forhåpentligvis..) år der.

Skulle noen medlemmer av dette forum har noe å bidra med blir sikkert redaktøren glad, men jeg vet han har en mental deadline på 1. april 2011 så det haster kanskje litt.

Tor, Sola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arne kvitrud

Jeg har søkt på Idun i mine egne filer og det eneste jeg fant var en artikkel av Trond Stokke: Gymnasiesamfunnet og julekomedien, Stavanger Aftenblad, 29.12.1966.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arne kvitrud

Ser også at jeg har artikkelen Christiansen Alf: "Byens eneste faste scene fyller 50 år. Iduns jule-komedie gjennom et halvt århundre", Stavanger Aftenblad 19. desember 1936.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tor Trondsen

Jeg har søkt på Idun i mine egne filer og det eneste jeg fant var en artikkel av Trond Stokke: Gymnasiesamfunnet og julekomedien, Stavanger Aftenblad, 29.12.1966.

Hadde du hatt mulighet for å scanne den til meg?

Selv skal jeg skrive et lite stykke om gymnasiesamfunnet til boken. Hadde vært artig å se hva som stod i artikkelen du nevnte.

Tor, Sola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tor Trondsen

Ser også at jeg har artikkelen Christiansen Alf: "Byens eneste faste scene fyller 50 år. Iduns jule-komedie gjennom et halvt århundre", Stavanger Aftenblad 19. desember 1936.

Jeg har leste et lite referat om festen i den forbindelse i en protokoll. hadde du hatt mulighet for ¨å scanne denne artikkelen til meg?

mvh

Tor, sola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arne kvitrud

Ser at i Stavanger byarkiv har privatarkiv 73 en god del stoff om Iduns julekomedie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.