Gå til innhold
Arkivverket

Lars og Mali, frå Bryn i Fron til Vefsn ca 1830


Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Lars Torsteinson (ca 1794-1849) og Mali Torgersdtr (?-1840) kom flyttande frå Brynsløkka i Fron til Vefsn, truleg på 1830-talet, og fann seg ein husmannsplass på Kjærstad. Dei hadde med seg to barn - Marit (f. 1824) og Ola (f. 1828). Dåpen til Marit er nr 63 her

Oppland fylke, Fron, Ministerialbok nr. 2 (1816-1827), Fødde og døypte 1824-1825, side 142.

 

Lars og Mali var blant dei mange gudbrandsdølane som kom til Helgeland i første halvdelen av 1800-talet, før utvandringa til Amerika tok fart.

 

Vil nokon hjelpe meg å finne

a) dåpen

B) bryllupet

og c) utflyttinga

til Lars Torsteinson og Mali Torgersdtr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa så langt! Vigsla i Fron 1823 er på plass. Det er nok rett konfirmant også, frå Rusten, eller Holrusten?? som det står ved vigsla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke er klar over det så kan det jo være verdt å nevne at kirkebøkene fra Fron før 1799 gikk tapt i en brann på prestegården først på 1800-tallet, så det kan være vanskelig å komme lengre bakover, særlig med folk fra husmannsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars har altså "Brynsboel"(?) som adresse ved vigselen i minestralboka, og "Loestuen" i klokkarboka. Ut frå samanhengen gjettar eg på at Lars kom frå Lostua, men budde på Brynsbol (litt usikker på etterleddet).

Er det "Storrusten" som er adressa til Mali?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Torstensen Loe 17 år konfirmert i 1813, spalten helt til venstre:

 

Kildeinformasjon: Oppland fylke, Fron, Ministerialbok nr. 1 (1799-1816), Konfirmerte 1813, side 472-473.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9252&idx_id=9252&uid=ny&idx_side=-189

 

Det er den eneste Lars T. som ble konfirmert før 1816, såvidt jeg kan se.

 

På Mali står det vel Holsrusten i min.boka og Storrusten i klokkerboka. Hva det står på Lars i min. boka, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holsrusten og Storrusten les eg som ulike nemningar for garden som i matrikkelen heiter Rusten. Fint om lokalkjente evt kan korrigere det.

Takk, forresten, for opplysninga om brannen. Så veit eg at vi ikkje får betre info om opphavet til Lars og Mali enn det 1801-teljinga gir, utan å granske tingbøkene for evt leigermålssaker (ser at mor til Lars må ha fått to barn utanom ekteskap, dersom opplysningane i ft er korrekte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at Mali kom fra Støsrusten i Kvam, og var datter til Torger Niklasen og kona Marit Jacobsdatter. Torger døde i 1801 , og er da hjemfestet til Støsrusten. Foreldrene og søsknene til Mali finnes under Sigstadstø i 1801.

 

Da Mali og Lars' datter Marit ble døpt, var Malis søster Boril Støsrusten blant fadderene. I ministerialboka står hun oppført som Berit, men klokkerboka har henne med riktig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1840, ja. Det var året Mali døydde. Dei må ha lagt ut på vandringa nordover noko før, men neppe før 1835 - barna måtte vel gå sjølv? I alle fall over fjellet til Trondheim, derifrå gjekk det kanskje an å følgje ein båt. Det var ein del folk som kom til Vefsn frå Valdres og Gudbrandsdal på denne tida, men eg har ikkje lese noka skildring av korleis dei gjennomførte sjølve reisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.