Gå til innhold
Arkivverket

Brukervennligheten/ personvern i brukerforum


Trine Barrusten Slevig
 Del

Bør DA endre brukerforum til å inneholde søkbare innlegg pr fylke/ utland?  

89 stemmer

  1. 1. Ønsker du at DA skal endre på layout til å være søkbare pr fylke/ utland i brukerforum?

    • Ja, jeg savner sorteringsmuligheten fra det gamle brukerforumet
      30
    • Ja, jeg ønsker sortering pr fylke/ generelt/ utland med mulighet til å velge mer enn ett valg ved behov
      28
    • Nei, jeg er fornøyd med utformingen som er i det nye brukerforumet
      31
  2. 2. Er du fornøyd med personvernet i det nye brukerforumet?

    • Nei, jeg ønsker ikke å være søkbar fra søkemotorene på internett
      60
    • Ja, jeg er fornøyd med at jeg er søkbar fra søkemotorene på internett
      29
  3. 3. Bør alle benytte fullt navn som brukernavn?

    • Ja, det er det beste.
      44
    • Ja, men jeg forstår de som i dag ikke gjør det pga hensyn til eget personvern
      26
    • Nei, det spiller ingen rolle for meg
      19


Recommended Posts

Hei!

 

Det var en stor overgang til det nye forumet, og som dere kanskje har sett på kommentaren min på innelgget som handler om forumet har jeg skrevet at jeg savner fylkesvis inndeling på innleggene slik det var i det gamle forumet. Er det ikke mulig å legge inn et felt når man oppretter nye emner hvor man krysser av for hvilket område innlegget hører hjemme i? -og at det er mulig med flere kryss dersom debatten kan høre hjemme i flere fylker? -og i tillegg til fylker også ha et generelt emne som tildligere samt et felt som omhandler andre land? -da går det jo ann å ha en rullegardinmeny som tidligere hvor du kan velge litt selektivt.

 

Det er sikkert flere enn meg som er her inne periodevis, og bare siden oppstarten er det 1000 innlegg. Å gå igjennom alle disse krever mye tid, og innen jeg får mulighet til dette har det sikkert kommet 1000 til... -og det blir litt håpløst å søke på de enkelte navnene/ ordene hele tiden... Håper dere kan vurdere dette seriøst, det vil også gjøre det enklere for de som er helt ferske, selv har jeg heller ikke holdt på lenge. En slik tilpasning vil gjøre det enklere for oss unge som har jobb og familie å holde på med dette, samt beholde gløden og ikke føle at vi hele tiden blir akterutseilt...

 

-Men jeg synes det ihvertfall er fint at alle innleggene er søkbare i hele teksten, så jeg har kosa meg litt med det og funnet masse spennende debatter som jeg ikke har funnet før!

 

Jeg håper også at dere gjør at innleggene ikke er søkbare via søkemotorer, jeg var ikke klar over det før debatten på brukerforum, og jeg er en av de som ikke er spesielt begeistret for det. -at jeg er søkbar for de som er inne på siden er noe helt annet! ; )

 

Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylkesvis inndeling har vi då i praksis? Søk på Finnmark, og du får opp alt som nemner ordet Finnmark, også i teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en skulle knytte et par kommentar til denne undersøkelsen og da til de to siste spørsmålsstillingene, finner jeg svarene noe selvmotsigende. Det er et tydelig flertall blant brukerne som sier de ikke ønsker å eksponere seg for Google og andre søkemotorer. I neste spørsmål derimot sier et ikke fullt så tydelig flertall at det beste er å oppgi fullt navn i visningsnavnet selv om det nettopp er dette som gjør at navnene blir fanget opp de nevnte aktørene. Med fullt navn i signaturen (slik jeg og Arnfinn m.fl. benytter) unngår en dette da signaturene ikke er søkbare for Google men tydelig for alle som er innlogget, dvs alle meddebattanter. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.