Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finner man to barn som er "forsvunnet"?


Marit Kathiravelu
 Del

Recommended Posts

En "tragisk" slekt-historie....Jeg har fått opplyst at min farfar Olaf Johan paulsen født 26/9.1894 død 1985, hadde 4 søsken til. Min farfar som var yngst,hadde sin eldste bror Anders ( f. 7/3.1883 døpt 20/5.1883) boende hos seg da jeg vokste opp. Han hadde og en søster som vokste opp hos sin fars bror med familie på Bryggja,-hun het Ingeborg Marie f.20/9.1888 døpt 14/10.1888 i Korskiren i Bergen.

Jeg har fått opplyst på digitalarkivet at det fantes TO SØSKEN til ( som INGEN) har hørt om før....

Det er BERTEL f.23/5.1885 døpt 19/7.1885 og OLGA jensine f. 20/1.1891 døpt 26/2.1891.-

 

Spørsmål; Døde disse to "ukjente barna" som barn tro+ eller ble de bortadopterte? Kan man oppspore ev aner fra de i dag? Ev hvor?

 

Min farfars mor,- het Inge(a) baltazarsdatter Langenæs fra Ytre Holmedal .Hun flytter derifra og til Bergen i 1882,og ble gift med min farfars far 30/8.1882 i Domkirken i bergen. Jeg har fått opplyst at min farfar og broren Anders vokste opp hos fosterforeldre på Askøy,pg.a. moren ikke tok seg av barn?

 

takker for all info ang denne familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsfallsregistreringen for Olga Jensine Bergen fylke, Årstad, Ministerialbok nr. B 1 (1886-1901), Døde og begravede 1891, side 156, nr 7

 

Kan dette være Bertel i 1910?

 

Ja, det er nok riktig person. tusen takk! Vet du om han siden ble gift,eller om han døde ugift og eller barnløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å finne ham i databasen Gravminner i Norge på nettsidene til DIS-Norge, men ikke fått noe treff på Bertil/Bertel Møklebust. Vanskelig å vite om han ble gift eller når han døde....

 

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å finne ham i databasen Gravminner i Norge på nettsidene til DIS-Norge, men ikke fått noe treff på Bertil/Bertel Møklebust. Vanskelig å vite om han ble gift eller når han døde....

 

 

Grethe

Vet du hvordan man kan finne ut av det tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 426, død 27/4, anmeldt 1/5 Møklebust, Bertel Andresen, løsarbeider, alder 33 Neevengaarden asyl, hjemmørende Bergen, [kan ikke tyde] ukjent, intet efterlat, Ved hvem anmeldt? [kan ikke tyde]...

 

Som en ser så havnet han på asyl, som mange andre.....

 

Som en ser ved navn og alder så stemmer dette helt med Bertel som du leter etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[kan ikke tyde] ukjent, intet efterlat, Ved hvem anmeldt? [kan ikke tyde]...

 

Det som står i klammer:

Slægtskabsforhold ukjendt

Ved hvem anmeldt? Bergen Fattigvesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.