Gå til innhold
Arkivverket

Skifter i Gausdal, Oppland


Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker å finne et skifte som forhåpentligvis ble holdt etter Ole Andersen Melgard Kråbøl i Gausdal. Han ble gravlagt i desember 1800, så et evnt. skifte vil kunne finnes i begynnelsen av 1801 vil jeg tro. Men i hvilken skifteprotokoll leter jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å finne et skifte som forhåpentligvis ble holdt etter Ole Andersen Melgard Kråbøl i Gausdal. Han ble gravlagt i desember 1800, så et evnt. skifte vil kunne finnes i begynnelsen av 1801 vil jeg tro. Men i hvilken skifteprotokoll leter jeg?

 

Gausdal hørte til Sør-Gudbrandsdal sorenskriveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tall for svar, Kristian! Da ser det ut til at jeg ikke hadde hellet med meg når det gjelder skifte etter denne mannen. :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte skifter for Gausdal er også å finne i skifteprotokollen for Nord-Gudbrandsdalen, men kanskje ikke så sent som 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, Svein Arnolf!

 

Selv om jeg ikke fant noe skifte, så har jeg likevel funnet svar på det jeg lette etter; om Ole Andersen Melgårds sønn Anders fortsatt var i live ved farens død. Ved bruk av lusekam i kirkebøkene for Gausdal fant jeg Anders Olsen Melgaarden død 22 år gammel i 1774 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.