Gå til innhold
Arkivverket

Ruth Brown Snyder (med farsslekt fra Holt og Søndeled, A-A), henrettet i USA 1928


Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Ruth Brown Snyders tragiske skjebne er godt dokumentert i den gamle tråden: Ruth Brown Snyder

 

Hun var min farmors tremenning, og jeg er interessert i mulige opplysninger om etterkommere. Siden enkelte opplysninger her muligens kan være av sensitiv art, siterer jeg siste innlegg fra den gamle tråden:

 

"Jeg er fremdeles interessert i alle opplysninger om Ruth Brown Snyders datter Ruth Lorraine (min fars firmenning). Det kan virke, ut fra omtalen i Landis MacKellars bok, som om hun muligens fremdeles var i live i 2006. Mulige opplysninger kan også mailes til oddbjj3 (alfakrøll) online.no".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I temaoverskriften burde det stått "med farsslekt fra Holt og Søndeled", men det får jeg visst ikke forandret nå.

 

Boka det er henvist til i sitatet, er The "Double Indemnity" Murder av Landis MacKellar (Syracuse University Press, New York 2006).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil kan du kan endre tittel ved å endre første innlegg, bruk full editor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil kan du kan endre tittel ved å endre første innlegg, bruk full editor.

 

Det fungerte. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for så vidt også interessert i mulige etterkommere etter Ruth Brown Snyders bror, Andrew Julius Brown (f. 17/10 1889 i Søndeled, død 1975 i New York) og kona Margaret (død 1970).

 

Det jeg vet, er at de begge arbeidet som bokholdere - Andrew først i et damskipsselskap, deretter i en bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje ta kontakt med forfatteren av boka? For å sjekke om han vet mer om ev etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje ta kontakt med forfatteren av boka? For å sjekke om han vet mer om ev etterkommere.

 

Kanskje det, om jeg finner ham. Han bor visst skiftevis i Wien og Paris. Han skriver bl.a. at lille Ruth Lorraine først bodde sammen med sin mormor, som ble tildelt ansvaret for henne (mormoren døde i 1939). Deretter bodde hun sannsynligvis litt hos sin onkel Andrew - inntil hun giftet seg en gang i 1940-årene (hun var født i 1918).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tegnet et "prøvemedlemsskap" i Ancestry - og har funnet Andrew J. Brown og kona Margaret både i census 1920 og 1930. I begge tellingene bor de i Bronx, New York. Det ser imidlertid ikke ut til at de fikk barn. I 1930 bor Andrews (og Ruth Brown Snyders) mor, Josephine Brown, hos dem (62 år) - men, pussig nok, ser jeg ikke snurten av lille Ruth Lorraine (som altså var 12 år i 1930).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen data om Ruth Brown Snyders bror, Andrew Julius Brown:

 

Source Information:

Ancestry.com. Social Security Death Index [database on-line]. Provo, UT, USA: Ancestry.com Operations Inc, 2010.

 

Name: Andrew Brown

SSN: 133-26-1628

Last Residence: 10034 New York, New York, New York, United States of America

Born: 17 Oct 1889

Died: May 1975

State (Year) SSN issued: New York (1951-1952)

 

WW1 - Registration Card:

 

post-7-0-58599400-1301817672_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Sommeren 2011 ble det utgitt en kriminalroman med utgangspunkt i Ruth Brown Snyders historie - A Wild Surge of Guilty Passion - skrevet av Ron Hansen (f. 1947), som både er professor i engelsk litteratur og katolsk "Deacon". Er det noen her i forumet som kjenner denne forfatterens slektsbakgrunn? Navnet tyder jo på skandinavisk (norsk, dansk) opphav.

 

Anmeldelse av boken i The New York Times 5/6 2011: Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.