Gå til innhold
Arkivverket

En nyttig kilde til identifisering av svensker i Norge


Jan I. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Jeg kan nå gjøre oppmerksom på at denne basen igjen 'er oppe og går' og at jeg nå har registrert hele tidsrommet 1876-1888 av "Svenske bevilgninger". Registreringen fortsetter.

Til slutt et hjertesukk: Hva var vitsen med å forandre på det gamle brukerforumet som jo var eksemplarisk enkelt og oversiktlig og som jeg ikke har hørt annet om enn at det fungerte helt utmerket og til alles store tilfredshet? Med stor møye har jeg nå endelig klart å 'karre meg inn' på det nye brukerforumet (uten sønnen min på 18 ville jeg aldri ha greid det...), men kan ikke si at jeg trives her, omgitt av visuell 'støy' på alle kanter. Hadde det vært mulighet for å få tilbake det gamle forumet, kunne jeg jammen meg tenkt meg å starte en kampanje for det (men det er selvsagt nytteløst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld legger jeg inn en lenke til temaet i det gamle forumet - her er det.

 

Så får du holde oss oppdatert her i denne tråden etterhvert som registreringen skrider frem - målet er kanskje å dekke hele perioden 1867-1906? Jeg håper fremdeles at du vil legge ut materialet på nettet, f.eks. på Digitalpensjonatet.

 

(Hjertesukket ditt er det nok flere som tar del i - men det har vært mange nok tråder her med akkurat den diskusjonen, så jeg foreslår jeg at du/vi forbeholder denne tråden til temaet om registrering av svensker i Norge...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for 'lenke-hjelp', Tore! Ja, jeg har til hensikt å registrere hele materialet. Forresten kan jeg opplyse at det også er en god del samer med, noe jeg vil anta kan være nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.