Gå til innhold
Arkivverket

Salamon Olsen


Gunn Mathisen
 Del

Recommended Posts

I folketellinga for 1910 finner jeg i Fr.Langes gate 7 i Tromsø Salamon (Salomon) Olsen f.13.04 1876 i Brønnøy. Han var maskinist på båt. I 1905 hadde han giftet seg i Tromsø med Karine f.29.04.1877 i Etne.

 

De hadde barna Johanna f. 02.12.05, Olaf f. 30.05.06, Aasta f. 24.06.07, Arne f. 1908 og et barn (ennå ikke navn) f. 06.08.1910.

 

Jeg er interesert i dødsår for Salamon ev. om det finnes noe info. så en kan kan komme i kontakt med etterkommere av barna.

 

Mvh

 

Tor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har funnet etterkommer etter Olaf Ingvald Olsen, og han er ikke sønn av Salamon. Fint at du fant dødsåret til Salamon. Han er, som barn, med på et bilde under gården Sylteren som kommer i bind 2. Kommer ikke til å ha med barn av han som stod i folketellinga fra 1910.

 

Den andre etterlysningen som jeg har vdr. With. Han er ikke funnet som utvandret og nevnes heller ikke i folketellinga fra 1865. En vanskeligere "case" enn Salomon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei. Har funnet etterkommer etter Olaf Ingvald Olsen, og han er ikke sønn av Salamon. Fint at du fant dødsåret til Salamon. Han er, som barn, med på et bilde under gården Sylteren som kommer i bind 2. Kommer ikke til å ha med barn av han som stod i folketellinga fra 1910.

 

Den andre etterlysningen som jeg har vdr. With. Han er ikke funnet som utvandret og nevnes heller ikke i folketellinga fra 1865. En vanskeligere "case" enn Salomon.

 

Hei

I arkivet etter Byfogden i Tromsø finner vi dødsfallsmeldingen som gjelder din Salamon. Der finner vi følgende opplysninger:

Død 4.4.1942 Salamon Jørgen Pareli Olsen, født 13.4.1876. Han var maskinist og bosatt i N.Tollbodgt. 9, Tromsø. Hans kone oppgis å være: Karine Brendeland Olsen. Deres felles barn oppgis å være:

1) Johanne Kvien, Apotekergt. 4. Ålesund, 2) Arne Brendeland, Grønnegaten 24, Tromsø,

3) Berny Fredriksen, Nylundsveien 27, Bergen, 4) Charles Brendeland, i utenriks sjøfart,

5) Odd Brendeland, N. Tollbodgt. 9, Tromsø.

Selv om du ikke skal ha barnene med i arbeidet ditt, kan det kanskje være nyttig å ha navnene på de som er oppgitt som arvinger etter Salamon i 1942.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.