Gå til innhold
Arkivverket

Casper Fredrik Munthe Peterson Brun (1770-1825) - kaptein og riddar - opphavet hans?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Casper Fredrik Munthe Peterson Brun, døypt i Sunndal 4.11.1770 som son av generalmajor Peter Brun og kona Anna Kaasbøll Munthe, døydde som kaptein og riddar i Bergen 20.10.1825.

 

Ymse ættebøker for Munthe-ætti seier han gifte seg sommarenb 1800 med Dorthea Cathrine Gerhardsdotter Munthe, fødd i Kroken, Hafslo 17.11.1775. Ho døydde i Bergen 4.8.1840. Dei budde først ei tid i Sogndal og sidan i Norddalen på Sunnmøre til dei hamna i Bergen!

 

Er nokon i stand til å hjelpa meg finna ut:

 

* Dato og stad for vigsli til Casper og Dorthea?

 

* Eventuell fødselsdato for Casper Brun? Kvar voks han opp?

 

* Fulle namn på foreldri til Casper Fredrik Munthe Brun og opphavi deira? Kva heitte bestefedrene?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovenstad: Peter Brun født 28/8 1729, men angivelig døpt 12/8 1731 i Ørkedal. Sønn av major Frantz Brun (1671-1733) og Anne Cathrine Frost. Peter Brun døde 3/8 1814 på Næss i Sogndal.

 

Franz Brun var sønn av oberst Ole Brun, og Anne Cathrine Frost var datter av kjøpmann i Trondheim Christian Frost og Margrethe Angell.

 

Peter Brun ble sjef for Sogndalske kompani i november 1770, og ble stående der. Casper må derfor rimeligvis ha vokst opp i Sogndal.

 

Casper Brun fikk i mai 1800 tillatelse til å inngå i ekteskap med Dorothea Catharina Munthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle ønske det så har jeg flere opplysninger om militærslekta Brun, og deres koner.

Men jeg kan ikke før i kveld eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper Fredrik Munthe Peterson Brun, døypt i Sunndal 4.11.1770 som son av generalmajor Peter Brun og kona Anna Kaasbøll Munthe, døydde som kaptein og riddar i Bergen 20.10.1825.

 

Ymse ættebøker for Munthe-ætti seier han gifte seg sommarenb 1800 med Dorthea Cathrine Gerhardsdotter Munthe, fødd i Kroken, Hafslo 17.11.1775. Ho døydde i Bergen 4.8.1840. Dei budde først ei tid i Sogndal og sidan i Norddalen på Sunnmøre til dei hamna i Bergen!

 

Er nokon i stand til å hjelpa meg finna ut:

 

* Dato og stad for vigsli til Casper og Dorthea?

 

* Eventuell fødselsdato for Casper Brun? Kvar voks han opp?

 

* Fulle namn på foreldri til Casper Fredrik Munthe Brun og opphavi deira? Kva heitte bestefedrene?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

 

Før du ber om mer hjelp kunne du i det minste respondere til de som allerede har bidratt på tidligere spørsmål, det samme har skjedd før og jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare, men ga det en ny sjanse. Til meg behøver du ikke svare, men det er også andre som har bidratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars,

 

Yngve N må ha rett i at Casper vokste opp i Sogndal, for her har jeg funnet konfirmasjonen hans i 1786 - Sogn og Fjordane fylke, Sogndal, Ministerialbok nr. A 7 (1782-1795), Kronologisk liste 1786, side 71, høyre side konfirmant Caspar Munthe Brun

 

Her er faren til Caspar i 1801, Peter Brun, gift for 2. gang. Vil tro at datteren, Martha Gisken er fra første ekteskap.

 

Dødsfallet til Martha Gidsken i Sogndal, Sogn og Fjordane fylke, Sogndal, Ministerialbok nr. A 12II (1847-1877), Døde og begravede 1847, side 280, nr. 44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#5 Martha Gidsken Petersdt. Brun f.16/11-2/12 1762 hvor? - 29/6 1847 Bahuus, Stedje Sogndal, ugift. Datter av Peter Frantzen Brun og hans 1.kone(gift 10/3 1761 hvor?) Martha Gidsken Johannesdt. Irgens (ca.1733-grl.2/12 1762 Surnadal MR), dt. av Johannes Irgens og hans 2.kone Louise Kortholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngve, Berit, Geir, Grethe og Ann-Mary for spennande og nyttige innlegg.

 

Eg har etter kvart, med hjelp av innleggi og bruk av kyrkjebøker, fått ei bortimot fiullstendeg oversikt over denne huslyden, og her er resultatet:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Dorthea Cathrine Gerhardsdotter Munthe, f. i Hafslo 17.11.1775, gifte seg

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for vigsli hennar? - sommaren)

 

1800 med Casper Fredrik Munthe Peterson Brun frå Nes i Sogndal. Han var son av generalmajor Peter Frantzon Brun på Nes i Sogndal, opphavleg frå

 

¤¤¤¤¤ (kva gard?)

 

i Ørkedal, og kona Anna Kaasbøll

 

¤¤¤¤¤ (farsnamnet hennar?)

 

Munthe frå

 

¤¤¤¤¤ (kva gard?)

 

i Tingvoll og vart døypt i Sunndal 4.11.1770. Casper Brun vart kaptein og riddar, og han og Dorthea busette seg i Bergen der Casper d. 20.10.1825. Dorthea Brun d. same staden 4.8.1840. Dei fekk sju born i lag:

a. Peter Munthe Casperson Brun, f. i Sogndal 12.10.1800, d. i Salvador, Bahia i Brasil 8.8.1849. Han gifte seg i Bergen 16.12.1834 med Anne Mette Adelhorn Hermansdotter Schnell, f. i Bergen 14.11.1813. Ho d. som enkje i Bergen 6.11.1855. Peter var skipskaptein, og han og Anne budde i Bergen. Dei fekk åtte born i lag.

b. Inger Marie Hanning Caspersdotter Brun, f. i Sogndal 17.4.1802, d. i Sogndal 18.4.1802.

c. Inger Marie Hanning Caspersdotter Brun, f. i Norddalen 24.6.1803, d. som skipskapteinenkje i Bergen 14.5.1895. Ho gifte seg i Bergen 20.6.1828 med Reinert Lude Crispinusson Poulsen, f. i Bergen 3.2.1804. Han miste livet på sjøen

 

¤¤¤¤¤ (kvar døydde han?)

 

16.2.1839. Reinert var skipskaptein, og han og Inger budde i Bergen. Dei fekk seks born i lag.

d. Anna Kaasbøll Caspersdotter Brun, døypt i Norddalen 12.1.1806, d. i Bergen 20.7.1891. Ho var syerske og budde i Bergen, ugift.

e. Gerhardine Andrea Caspersdotter Brun, døypt i Norddalen 1.5.1808, d. i Bergen 16.11.1878. Ho gifte seg i Bergen 28.8.1846 med Christian Gerhard Reinholdson Ameln, f. i Bergen 30.11.1810. Han d. i Årstad, Bergen 18.12.1891. Christian Ameln var kjøpmann, og han og Gerhardine vart buande i Bergen levetidi ut. Dei fekk seks born i lag.

f. Eiler Christopher Munthe Casperson Brun, f. i Bergen 26.12.1812, d. i Bergen 9.4.1815.

g. Olava Margrethe Munthe, kjend som Margrethe Caspersdotter Brun, f. i Bergen 4.5.1817, d. på Kronsminde i Årstad ved Bergen 25.9.1908. Margrethe gifte seg i Bergen 22.1.1849 med Ludvig Reinholdson Ameln, f. i Bergen 17.7.1817. Han d. som gardbrukar på Krohnsminde i Årstad ved Bergen 18.6.1890. Ludvig var ei tid kjøpmann i Bergen, men han og Olava vart sidan gardbrukarar og busette seg på Krohnsminde ved Bergen. Dei fekk tre born i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Om nokon er i stand til å hjelpa meg med svar på dei opne spørsnmåli, ville eg setja stor pris på det!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato for bevillingen var 23/5 1800. Ikke funnet vielsen.

 

Petter Frantzen ble født på gården Hof i Orkdal. Peter ble født i 1729 og faren døde i 1733. Petter ble senere oppdratt av, senere generalmajor, Johan Mangelsen.

 

Ane Kaasbøll Munthe var datter av presten til Tingvold MR Peter Ludvigsen Munthe og Elisabeth Marie Andersdt. Dass. Gårdsnavnet kjenner jeg ikke, men kanskje prestergården.

 

Ang. Reinert Lude Paulsen vet jeg bare at han omkom ved skipsforlis 16/2 1839.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg ang. Ane Kaasbøll Petersdt. Munthe og gård. Jeg har notert, ikke sjekket, at faren Peter Johan L. Munthe døde 22/2 1754 på Hoemsvik, Gjemnes, MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Berit for nye avklarande innlegg. Då tek denne seksjonen av manuskriptet til å verta bra komplett. No manglar berre:

 

* Dato og stad for vigsli til Dorthea Cathrine Gerhardsdotter Munthe og Casper Fredrik Peterson Brun?

 

* Dødsstaden til Reinert Lude Poulsen?

 

Men desse detaljane er vel knapt å finna nokon stad...?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.