Gå til innhold
Arkivverket

Erfaring med skifte i Sverige?


Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

1890-03-29 døde Änka Helena Pehrsdotter N Buar 69 år 2 mån 22 dgr

 

i forsamlingen Skee i Sverige.

 

Mitt spørsmål er hvor man finner svenske skifter, dødmeldinger eller lignende, og hva man eventuelt kan forvente av opplysninger om arvinger/barn. Jeg søker opplysninger om hennes sønn Thore Mattson, f. 1852. Finnes ingen opplysninger om ham etter 1875 da han flyttet til Norge.

 

Er det noen med kunnskaper om dette feltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for svar. Dette var over all forventning! Hva er kilden her, og hvor fant du den?

 

Sendt deg en direktemelding med emailadressen min. Så vidt jeg forstår er det én side til.

 

Mvh

 

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har abonemang på ADonline. Fant henne under Skee :Vette häradsrett F11:16(1890-1891)Bild 104.

Jeg fant ikke din mail adrs. på PM du sendte, så tar det her.De to neste sidene inneholder hva hun eide, har delt de opp så de blir lettere å lese.

Mvh.Mette

post-443-0-61994600-1303036662_thumb.jpg

post-443-0-24734100-1303036685_thumb.jpg

post-443-0-99167800-1303036708_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at AD Online er veldig bra.

 

Tusen takk for veldig fin hjelp, Mette.

 

Det jeg lurer på nå er om det er noen kilder til arven for sønnen Thor når han ikke "vistas på okänd ort".

 

Jeg antar at de før eller siden fikk tak i ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AD Online er veldig bra, kan ikke klare meg uten, da det stadig dukker opp svensker i div. familier.Ettersom jeg skjønner er skiftet avsluttet, så da var det vel de etterlatte som evnt. delte med Thor,om han dukka opp igjen,(lurer på hvem som fikk hønene? :) ). Er ikke flere kilder enn denne som jeg har funnet.

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AD Online er veldig bra, kan ikke klare meg uten, da det stadig dukker opp svensker i div. familier.Ettersom jeg skjønner er skiftet avsluttet, så da var det vel de etterlatte som evnt. delte med Thor,om han dukka opp igjen,(lurer på hvem som fikk hønene? :) ). Er ikke flere kilder enn denne som jeg har funnet.

Mvh.Mette

 

Har brukt AD Online før, aktivert meg der igjen nå.

Mye bra å finne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.