Gå til innhold
Arkivverket

Hadde hun flere søsken


Heidi68
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om Marthe Nilsine Haraldsdatter Finden hadde flere søsken? Hun var født den 11 oktober 1877 i Finden Østre, Torpa, Nordre land, oppland. Hun ble døpt den 11 november 1877 i Åmot, Nordre land, oppland. Hun giftet seg med Hjalmar Marius Kristiansen Snilsberg, sønn av Kristan Halvorsen Snilsberg og Ingeborg Martinsdatter Rud, den 22 november 1898 i Torpa, Nordre land, oppland.

 

Marthe Nilsene Haraldsdatter Finden sine foreldre var Harald Olsen Finden f. 1845 og Anne Marie Eriksdatter f. 1845.

Er det noen som vet det, om hun hadde flere søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved foreldresøk på ekteparet Harald Olsen og Anne marie Eriksdatter fant jeg flere barn f. i Nordre land.

Legger lebke til Else Merthea døpt 23 feb 1868 her:

http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100037794438&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=

 

Det er også nevnt Ole dpt 10 april 1870

 

Marthe Nilsine dpt 11 nov 1877

 

Harald f. 30 nov 1879.

 

Disse barne burde vel være mulig å finne i kirkebøker nordre land?

 

Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med ekteparet Harald olsen finden og hustru Anne Marie her i føderåd pa denne garden i 1900-tellingen.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f00525&gardpostnr=613&personpostnr=3828&merk=3828#ovre

 

Sønnen Harald som ble født 1879 har jeg ikke funnet i folketellingene til nå , men han kan muligens være død ung, eller bruke Haraldsen eller Olsen som etternavn?

 

 

Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen med lenke til 1900-tellingen med føderådsfolka Harald Olsen Finden og kona. Det ble noe merkelig med de forrige lenkene.

http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f00538&gardpostnr=233&merk=233#ovre

 

Her står paret ført som mellombelsbolig, om denne lenken lir rett.

 

MVH. Gunn.

 

Takk Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.