Gå til innhold
Arkivverket

Olaus Larsson, rallar Brandbu (Oppland), Flå (Buskerud), Sel (Oppland)


Sigbjørn Elvebakken
 Del

Recommended Posts

Søker død og begravelse på Olaus Larsson f. 30.01.1857 i Stenum Socken, Skaraborg, Sverige, jobbet som raller på ulike jernbanestrekninger Han giftet seg med Anne Johannesdatter f. 25.07.1874 fra Kvam i Nord-Fron (Oppland) 18.5.1897 i Brandbu kirke (Oppland) Vielse 4 barn ble født i Brandbu, 3 barn født i Flå i Hallingdalen og 1 barn Sel i Gudbrandsdalen (Oppland). Siste oppføring jeg har av hele familien er 1910-tellinga Sel i Gudbrandsdalen Folketelling 1910, Sel, Jeg lurer på hvor Olaus og Anne endte opp og ble begravd?

Er det noen som kan hjelpe meg?

Mvh Sigbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten fortsetter. Kjenner til at ihvertfall sønnen Aksel Odmar jobbet på anlegg for Jernbanen, bør vel kanskje søke i Rogaland etter foreldrene. Ikke enkelt siden mange av kirkebøkene ikke er kommet på nett ennå. Takk til Ann-Mary!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei

 

Jeg ser at dere leter etter min oldefar Olaus Larsson, han er gravlagt i 1939 på Konsmo. 29.12.1966 ble min oldemor Anne som var konen hans også gravlagt på Konsmo. Min farfar Aksel Odmar Larsen ble født den 12 juni 1910 og dø den 28 november i 1981. Det er riktig at han ligger på Soma gravlund i Sandnes. Sammen med sin kone Marie Larsen som var født den 15 april 1910 og død hjemme den 7 april 2005.

 

Mvh Anne Larsen Gjermundnes

 

:) Dere kan logge dere inn på www.geni.com

Der kan dere se hele slekten om dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg ser at dere leter etter min oldefar Olaus Larsson, han er gravlagt i 1939 på Konsmo. 29.12.1966 ble min oldemor Anne som var konen hans også gravlagt på Konsmo. Min farfar Aksel Odmar Larsen ble født den 12 juni 1910 og dø den 28 november i 1981. Det er riktig at han ligger på Soma gravlund i Sandnes. Sammen med sin kone Marie Larsen som var født den 15 april 1910 og død hjemme den 7 april 2005.

 

Mvh Anne Larsen Gjermundnes

 

:) Dere kan logge dere inn på www.geni.com

Der kan dere se hele slekten om dere vil.

Takk Anne, grunnen til at jeg la ut tråden var faktisk en liten oppgave jeg påtok meg fra ditt søskenbarn, synes det er spennende å følge en rallerfamilie for 100 år sida. Sigbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anne, grunnen til at jeg la ut tråden var faktisk en liten oppgave jeg påtok meg fra ditt søskenbarn, synes det er spennende å følge en rallerfamilie for 100 år sida. Sigbjørn

 

 

Dette gleder jeg meg til, regner jo med at det er Ingrid Lydersen du har snakket med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.