Gå til innhold
Arkivverket

Edel Kristine Johansen født 14.09.1908


Cecilie
 Del

Recommended Posts

Er det noen som vet noe om denne kvinnen?

Hun skal ikke ha hatt etterkommere (barn), så vidt jeg vet.

Hun var uekte datter av min oldefar og en kvinne ved navn Anna Emilie.

Kanskje fikk denne Anna flere barn senere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner en Edel født samme dato 1908, kan det være rett person ?

 

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036947005223/

 

 

Hei !!

 

Og tuusen takk for hjelpen...må virkelig lære meg å bruke søkemotorene her inne!

Ja dette er nok den samme Edel, da hennes far het Kristian, og i arkivet står hun jo oppført som Kristiansdatter.

Men under denne tellingen står det ikke noe om Edel sin mamma, Anna Emilie, som het Strand, men ble innskrevet som Hansen i kirkeboken for Trondenes, da datteren ble døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld, her er dåpen til Edel Kristine - : Troms fylke, Trondenes i Trondenes, Ministerialbok nr. 17 (1899-1908), Fødte og døpte 1908, side 144, nr. 104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant fadderne til Edel synes jeg å finne Hans Monsen og hustru. I 1900 finner jeg Hans Monsen på gården Strand i Trondenes. Han har en datter som heter Anna

 

Konfirmasjonen til Anna Emilie Hansen - Troms fylke, Trondenes i Trondenes, Ministerialbok nr. 17 (1899-1908), Konfirmerte 1904, side 265, nr. 42, datter av Hans Sakarias Monsen Bredvik.

 

Det var vel hos samme Hans Monsen Edel bodde i 1910.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er galt med lenken til Anne Emilies dåp virker ikke hos meg, men legger en ny og håper den virker

 

Kildeinformasjon: Troms fylke, Trondenes, Ministerialbok nr. 14 (1878-1889), Fødte og døpte 1888, side 182.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6758&idx_id=6758&uid=ny&idx_side=-185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.