Gå til innhold
Arkivverket

Jens Hansson Ørbech (1656-1715) - sokneprest til Hafslo - kvar vart det av sonen Søren?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Mellom sokneprestane til Hafslo i Sogn var ogso finnmarkingen Jens Hansson Ørbech (1656-1715). Biografien hans er komplett, bortsett ifrå eitt punkt: Kvar vart det av sonen Søren?

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Jens Hansson Ørbech, frå Sørheim i Luster, var f. i Finnmark, kan henda i Vardø, kring 1656 og d. visstnok i Hafslo prestegard 26.12.1715. Han gifte seg kring 1683 med Margretha Pedersdotter Hanning, enkja etter den føregåande soknepresten, Hans Alstrup. Jens vart student i Bergen 25.7.1676 og vart 25.4.1682 tilsett som sokneprest til Hafslo. Han vart 19.5.1700 magister, men han og Margretha vart buande i prestegarden levetidi ut. Dels ved arv gjennom kona si og dels ved eigne oppkjøp vart Jens i si samtid ein av dei større jordeigarane i indre Sogn. Han og Margretha fekk tre born i lag:

1. Hans Jensson Ørbech (1685-1711), vart cand.theol. i 1705 og var frå 1707 kapellan til Hafslo, ugift.

2. Søren Jensson Ørbech, f. kring 1687,

 

¤¤¤¤¤ (lagnaden hans? – d. barnlaus før 1738!)

 

3. Christina Jensdotter Ørbech (1690-1741), vart gift med sokneprest Christopher Ludvigson Munthe her i Hafslo (1688-1754) (sjå nedanfor).

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette tema har stått ubesvart en god stund. Jeg har ikke noe nytt å komme med, men lurer på hvor opplysningene om at Søren døde barnløs før 1738 er hentet fra. Var han presteutdannet?

 

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for kommentar om dette temaet!

 

Eg har ikkje for handi originalkjelda for opplysningi om at Søren Jensson Ørbech må vera avliden før 1738, men meiner å hugsa det var i samanhang med eit eigedomsskifte frå 1738 at søsteri Christina (gift Munthe) er oppgjevi vera EINEerving etter faren Jens Ørbech!

 

Elles har den gamle bygdeboki for Hafslo frå 1926 følgjande merknad om Søren: "må vera død ung"!

 

Lampe (Geistligheten i Bergen stift) seier: "var Død uden Arvinger før 1738"!

 

Men kvar det av Søren?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld sjekket jeg Egil Øvrebøs bokverk fra 1997: I kongens tjeneste : militær utskriving fra Bergens stift under Store nordiske krig 1709-1719. Men her fant jeg bare en Lars Hansen Ørbeck. Tanken slo meg nemlig at kanskje Søren ble utskrevet til en eller annen krig.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle være skifte etter Margrethe Pedersdatter Hanning 26-28 juni 1714, Indre Sogns prostis justisprotokoll 1711-1766, fol. 20 b, men den fant jeg ikke under skanna skiftemateriale. Det kunne i hvert fall si om han fortsatt var i live 1714.

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld sjekket jeg Egil Øvrebøs bokverk fra 1997: I kongens tjeneste : militær utskriving fra Bergens stift under Store nordiske krig 1709-1719. Men her fant jeg bare en Lars Hansen Ørbeck. Tanken slo meg nemlig at kanskje Søren ble utskrevet til en eller annen krig.

 

Grethe

 

Har også sjekket Personaliasamlingen i RA, mappen med dokumenter vedrørende personer som heter Ørbech, men der fant jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilden for opplysningene om Søren vil jeg tro stammer fra Johan F. Lampe: Bergens Stifts biskoper og præster efter reformationen, Kri. 1895, bd. 2, s. 21.

 

mvh

Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe, Anita og Carl for nye interessante kommentarar om dette problemet.

 

Eg veit ikkje kva meir me skal gjera for å finna svar på dette, men tek i første omgongen opp tråden frå Anita og har spurt i Arkivforum etter det nemnde skiftet frå 1714. So får me sjå kva som står der...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Lars!

 

jeg har gjort et oppslag i skoskatten 1711 for Indre Sogn og under Hafslo finner jeg registrert sognepresten mag. Ørbech, hans Kiæriste og 2de børn. Kan de to barna være sønnen Søren og datteren Christina? Eller kan det være sønnen Hans som har rukket å komme med i skoskatten før han døde samme år? Håper forespørselen du har sendt til Arkivforum, kan gi et svar... :)

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nytt innlegg om dette problemet!

 

Eg har i kveld fått svar frå Yngve i Arkivforum med opplysningar frå skiftet etter Margretha Pedersdotter Hanning frå 1714. Søren var framleis ilive på den tidi! Han må altso vera avliden mellom 1714 og 1738, og no lurer eg på: Han hadde ein halvbror Peder Hansson Alstrup som var sokneprest til Bamble, og meiner å hugsa eg såg namnet Søren Ørbech ein eller annan stad i Bamble, truleg som faddar til eitt av borni hans. Kan det stemma?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hjarteleg takk til Grethe for nytt innlegg om dette problemet!

 

Eg har i kveld fått svar frå Yngve i Arkivforum med opplysningar frå skiftet etter Margretha Pedersdotter Hanning frå 1714. Søren var framleis ilive på den tidi! Han må altso vera avliden mellom 1714 og 1738, og no lurer eg på: Han hadde ein halvbror Peder Hansson Alstrup som var sokneprest til Bamble, og meiner å hugsa eg såg namnet Søren Ørbech ein eller annan stad i Bamble, truleg som faddar til eitt av borni hans. Kan det stemma?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

Lars,

jeg ser dette svaret ditt først nå. Siden Margrethe Pedersdatter Hanning er en av mine 6. tippoldemødre, kunne det vært artig å se skiftet etter henne og som du referer til over. Har du en referanse eller peker til Yngves opplysninger?

Vennlig hilsen

Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nytt innlegg om dette problemet!

 

Eg har i kveld fått svar frå Yngve i Arkivforum med opplysningar frå skiftet etter Margretha Pedersdotter Hanning frå 1714. Søren var framleis ilive på den tidi! Han må altso vera avliden mellom 1714 og 1738, og no lurer eg på: Han hadde ein halvbror Peder Hansson Alstrup som var sokneprest til Bamble, og meiner å hugsa eg såg namnet Søren Ørbech ein eller annan stad i Bamble, truleg som faddar til eitt av borni hans. Kan det stemma?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

Her er lenke til avskrift av kirkebok for Bamble 1702-1774 http://solumslekt.org/kilder/kirkebok/bamble/b1d.php. Sogneprest Alstrup døper en del barn her, men jeg kan ikke se noen Søren Ørbech blant fadderne...

 

Her er lenke til avskrift av kirkebok for Bamble 1702-1774 http://solumslekt.org/kilder/kirkebok/bamble/b1d.php. Sogneprest Alstrup døper en del barn her, men jeg kan ikke se noen Søren Ørbech blant fadderne...

 

Og så funket ikke lenken :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.