Gå til innhold
Arkivverket
Kåre J. Flatmark

Anna Hansdatter Afdemshaugen

Recommended Posts

Kåre J. Flatmark

Anna Hansdatter er født 25.1.1850 muligens i indre Romsdal eller vestlige del av Oppland. Hun emigrerte til USA/Canada i 1869, og i 1870 giftet hun seg med Fredrik Fredriksen Bjørneberg, f. 1846.

Innen familien i USA er det brukt familienavnet Avdemshaugen - Afvdemshaugen, eller annet lignende. Faren hennen skal angivelig hete Sivert Avdem og moren Marith.

Kan noen hjelpe meg hvor dette navnet Avdemshaugen kan ha sitt opphav fra. Jeg har søkt etter tilsvarende gardnavn fra indre Romsdal uten å finne noe.Ved søk i Digitalarkivet på Anna f. 1850 kan jeg ikke finne noe - hverken i Oppland eller Romsdal.

Er det noen som har hørt navnene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

Liknet på Lesja-navn dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Det hadde du rett i, Reidar. :)

Anne Hansdatter f. 25. jan., døpt 10. mars 1850. Foreldre: Hans Engebretsen Afdemshaugen og Anne Syversdatter: Oppland fylke, Lesja, Ministerialbok nr. 6A (1843-1854), Fødte og døpte 1850, side 240-241. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8911&idx_id=8911&uid=ny&idx_side=-125 (nr. 34)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore J. Øverby

Det hadde du rett i, Reidar. :)

Anne Hansdatter f. 25. jan., døpt 10. mars 1850. Foreldre: Hans Engebretsen Afdemshaugen og Anne Syversdatter: Oppland fylke, Lesja, Ministerialbok nr. 6A (1843-1854), Fødte og døpte 1850, side 240-241. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8911&idx_id=8911&uid=ny&idx_side=-125 (nr. 34)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore J. Øverby

Anne Hansdatter kom frå garden Søre Haugen, Avdem, Lesja.

Ho er omskrevet i Bygdebok for Lesja, bind 2 s. 555.

I bygdeboka kan du spore slekta flere generasjoner bakover

Mvh Tore.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kåre J. Flatmark

Det må jeg si var kjappe svar - da fant jeg henne. Da skal jeg finne frem til resten selv. Tusen takk for hjelpen for å komme litt videre.

Med vennlig hilsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.