Gå til innhold
Arkivverket

1907-matrikkelen


Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Statsarkivet i Bergen har skannet den for Hordaland og Sogn og Fjordane, men det var kanskje ikke det området du primært var interessert i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ute etter Kvæfjord i Troms. Har sendt spørsmål til SA/Tromsø og de har skanna mat1907. Det er jo ikke ei prioritert kilde fpr slektsforskere, men jeg skriver bygdebøker, og da er mat1907 svært viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 1907-matrikkelen skanna, og hvis nei, er det planer om å gjøre det?

 

Riksarkivets Seksjon for digitalisering og konservering har ingen planer om å skanne den trykte, ajourførte matrikklen utgitt 1906-1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksarkivets Seksjon for digitalisering og konservering har ingen planer om å skanne den trykte, ajourførte matrikklen utgitt 1906-1907.

 

Takk, så veit jeg det. Synd, for jeg veit at slike "gamle lefser" har havna på bålet flere steder. Jeg berga sjøl et eks for Nordland i siste liten for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foe ordens skyld: SA/Tromsø skanna det materialet jeg trengte, det er allerede på plass i databasene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor ligger matrikkelen for 1907 i Hordaland, er den tilgjengelig for søk innpå her ?

 

V.h. Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, så veit jeg det. Synd, for jeg veit at slike "gamle lefser" har havna på bålet flere steder. Jeg berga sjøl et eks for Nordland i siste liten for mange år siden.

Ja, det er synd. Nå i denne digitale alderen så er det ikke mangel på folk som er villig til å digitalisere materiale som på grunn av plassmangel (eller av andre grunner) havner "på bålet".

 

For øvrig, jeg så du sa at SA/Tromsø hadde skannet det materialet du var på jakt etter (1907-matrikkelen for Kvæfjord); vet du om andre deler av Troms er skannet også? (primært interessert i Karlsøy og Lyngen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger matrikkelen for 1907 i Hordaland, er den tilgjengelig for søk innpå her ?

 

V.h. Sven

 

Den er skannet, og kan bli lagt ut som web-bok, men siden vi er inne i en stor omlegging av programvare har vi vært tilbakeholdne med å lage så mange web-bøker i det siste. Vi venter på en ny løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er skannet, og kan bli lagt ut som web-bok, men siden vi er inne i en stor omlegging av programvare har vi vært tilbakeholdne med å lage så mange web-bøker i det siste. Vi venter på en ny løsning.

 

Takk for svar Yngve, har ingen hast å lese det og best å vente til best mulig løsning, ja.

 

V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har matrikkelen 1907 i bokform og kan gjøre oppslag. Det gjelder Møre og Romsdal. (Men akkurat nå er jeg på hytta, og av en viss grunn kan jeg ikke ta med alle bøkene hit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har matrikkelen 1907 i bokform og kan gjøre oppslag. Det gjelder Møre og Romsdal. (Men akkurat nå er jeg på hytta, og av en viss grunn kan jeg ikke ta med alle bøkene hit.)

 

Hei Marianne.

 

Kunne du gjøre oppslag for Indre Hovden i Ørsta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.