Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan kan man finne ut hvor og når en person døde?


Cecilie
 Del

Recommended Posts

Leter etter min mormors halvsøster Edel Kristine Johansen født 14.09.1908,

vi tror hun holdt til i Trondheim, i voksen alder, og at hun jobbet i innenriksfart.

Mer enn dette vet vi ikke, noen sier hun giftet seg, andre sier hun forble ugift,

noen sier hun fikk 2 døtre, andre sier hun ikke hadde etterkommere.

Og noen mener hun døde i 1954, uten at noen vet helt sikkert.

Hun er litt av en nøtt for oss.

Har funnet hennes konfirmasjon, men der stopper det hele opp.

Kanskje noen kan være behjelpelig med noen hint om hvor jeg evnt kan søke?

Skulle så gjerne ha visst litt mer...

 

Hadde blitt kjempe glad for noen innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det sperrefrister tilbake til 1930 for øyeblikket. Du kan prøve noen av de som tilbyr oppslag i adressebøker, hvis du lurer på noe. Ikke så veldig oppbyggelig svar. Jeg har det samme forholdet som en grandtante. Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om sjømannsrullene også omfatter innenriksfart.Om så er tilfelle er det en mulighet til å finne henne der. Det er jo ikke svar på spørsmålet,men en mulight til å finne noe om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensjonskassen for sjømenn er også en mulighet. Om disse kilder er tilgjengelige vet jeg ikke,men har bladd i ruller så nye som omkring 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen som har noen tips til hvordan man skal finne dødsdatoer, når jeg ikke finner noe på DIS Gravminner sine sider ? Den jeg søker etter er født i 1899, og jeg vet han hans kone er registret som enke i 1947.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Som trådstarter bør man vel opplyse om tidligere etterlysninger og lignende...?

 

Takk til deg, Ann-Mary Engum, for at du la ut lenkene. Så slipper eventuelle gode hjelpere noe videre dobbelt- og trippelleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.