Gå til innhold
Arkivverket

Firmaet J.Werner og Søns Eftf. A/A


Torill SOlvang
 Del

Recommended Posts

Christian Wilhelm Johann Werner f.20.11.1819 i Hamburg, gift med Concordia Sophia Juliana Husk f. 18.8. 1828 i Hamburg.

Christian opprettet dette rørleggerfirmaet i Oslo.

Disse hadde 5 barn:

Concordia Therese Adolphine Mathilde Werner f.30.11.1852

Carl Gustav Johannes Werner f. 1.7.1854

Johann Georg Julius Werner f. 12.4.1858

Emil Georg Wilhelm Werner f.30.12.1859

Friederich Moritz Peder Werner f.3.6.1864

Alle barna er døpt i Domkirken.

Hittil har jeg kun funnet Johan Georg Julius Werner gift, kona het Siegfriede Werner f. 1866 i Chr.

I FT 1910 hadde de 4 barn:

Harriet Werner f. 1890

Margit Werner f. 1891

Dagnt Werner f.1899

Arne Werner f. 1903.

Jeg har fått i hende noen gamle papirer, dåpsattester,konfirmasjonsattester osv fra Hamburg, og lurer på om det er noen etterkommere etter disse som er interessert i ha disse pairene.

 

En skatt for en som er interessert i slekten!

Er det noen som kjenner til Werner familen?

Hilsen Torill Solvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Wilhelm Johann Werner f.20.11.1819 i Hamburg, gift med Concordia Sophia Juliana Husk f. 18.8. 1828 i Hamburg.

Christian opprettet dette rørleggerfirmaet i Oslo.

Disse hadde 5 barn:

Concordia Therese Adolphine Mathilde Werner f.30.11.1852

Carl Gustav Johannes Werner f. 1.7.1854

Johann Georg Julius Werner f. 12.4.1858

Emil Georg Wilhelm Werner f.30.12.1859

Friederich Moritz Peder Werner f.3.6.1864

Alle barna er døpt i Domkirken.

Hittil har jeg kun funnet Johan Georg Julius Werner gift, kona het Siegfriede Werner f. 1866 i Chr.

I FT 1910 hadde de 4 barn:

Harriet Werner f. 1890

Margit Werner f. 1891

Dagnt Werner f.1899

Arne Werner f. 1903.

Jeg har fått i hende noen gamle papirer, dåpsattester,konfirmasjonsattester osv fra Hamburg, og lurer på om det er noen etterkommere etter disse som er interessert i ha disse pairene.

 

En skatt for en som er interessert i slekten!

Er det noen som kjenner til Werner familen?

Hilsen Torill Solvang

 

 

Concordia Werner i 1910:

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=0301&kenr=041&bnr=0039&lnr=02

 

Emil Werner i 1910:

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=0301&kenr=054&bnr=0059&lnr=08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tro om Christian og Concordia giftet seg i Oslo...eller om de var gift før de kom hit.

De var fra Hamburg...jeg har deres fødsels - og konfirmasjonsattester.

Tusen takk så langt! Supert!

Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Johann Werner var min tippoldefar. Jeg har hans gamle "Wandergesellbuch" som tillot ham å reise rundt i Tyskland og flere naboland for å bygge erfaring som håndverker etter at han tok svennebrev som 19. åring i rørleggerfaget. Etter sin omreisende virksomhet i 1840-årene fikk han fast stilling ved Hamburgs gassverk der han var inntil han i 1856 ble rekruttert til å delta i ledelsen av Oslos gassverk under byggeperioden. Etterpå etablerte han virksomhet i Oslo og ble der.

Jeg er svært interessert i å få tilgang til relevante bilder og dokumenter.

 

Hilsen Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens er jeg litt på siden av trådstarters intensjoner, så jeg kan kanskje opprette en egen tråd etter hvert, men spør for sikkerhets skyld: Hvor mange Werner-slekter er det egentlig snakk om? Er ovenstående i slekt med "Robert Oskar Johansen Werner, fødenavn Rickard Mathias Werner, annet navn Rickard Werner (Etterlysning. Opplyses at han snakker norsk, svensk og tysk.), annet navn Oskar Johansen, annet navn Robert Oskar Johansen, annet navn Oskar Johansen, annet navn Rikard Mathias Werner, f. 17.08.1885 i Steinheim i Westfalen, Tyskland, dåp 18.08.1885 i Steinheim (katolsk kirke) i Westfalen, Tyskland" (fra et dokument Kai-Samuel Vigardt utarbeidet for noen år siden om romslekten Werner)?

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange Werner familier, og mange som heter Werner i Norge, men såvidt jeg vet er det ingen etterkommere etter mine tippoldeforeldre Werner som heter Werner i Norge i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Christian Wilhelm Johann Werner f.20.11.1819 i Hamburg, gift med Concordia Sophia Juliana Husk f. 18.8. 1828 i Hamburg.

Christian opprettet dette rørleggerfirmaet i Oslo.

Disse hadde 5 barn:

Concordia Therese Adolphine Mathilde Werner f.30.11.1852

Carl Gustav Johannes Werner f. 1.7.1854

Johann Georg Julius Werner f. 12.4.1858

Emil Georg Wilhelm Werner f.30.12.1859

Friederich Moritz Peder Werner f.3.6.1864

Alle barna er døpt i Domkirken.

Hittil har jeg kun funnet Johan Georg Julius Werner gift, kona het Siegfriede Werner f. 1866 i Chr.

I FT 1910 hadde de 4 barn:

Harriet Werner f. 1890

Margit Werner f. 1891

Dagnt Werner f.1899

Arne Werner f. 1903.

Jeg har fått i hende noen gamle papirer, dåpsattester,konfirmasjonsattester osv fra Hamburg, og lurer på om det er noen etterkommere etter disse som er interessert i ha disse pairene.

 

En skatt for en som er interessert i slekten!

Er det noen som kjenner til Werner familen?

Hilsen Torill Solvang

 

Hei Torill.

 

Har de dokumenter av Carl Werner?

 

Vi i Oslo Døveforening er meget interessert da vi holder på å skrive historie om Carl Werner som var kjent kunstløper/skøyteløper og var kjøpmann i Prinsens gt 8. Han var døv og var medlem i døveforeningen i mange år. Vi har funnet familiegravstedet og har et maleri av Carl.

 

Ta gjerne kontakt med oss, vidar.saele@odf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl Werner var min mormor Margit Werner Larsen sin onkel, og hun drev regntøysforretningen videre i Rosenkranz gate 8 frem til sin død. Jeg var der ofte. Jeg har et stikk som er portrett av Carl Werner på skøyter, med mange medaljer på brystet. Min mor fortalte om Carl Werner at han hadde mange konkurranser og oppvisninger her hjemme og internasjonalt, ofte sammen med Axel Paulsen. Spesielt husker jeg at det store publikummet langs Seinen i Paris applauderte ved å kaste skjerf, hatter og votter i luften, siden Carl ikke kunne høre dem.

Endret av bsorbye@online.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.