Gå til innhold
Arkivverket

Kristen (Christen) Johannesen


Ketil R.
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter foreldre til Kristen eller Christen Johannesen er min tippoldefar

f. 1799 i Eidsberg. Flyttet til Askim i 1818

Gift 02.07.1821 med Karen Jensdtr. Gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. FS ble en Christen Johannesen Foss 24 år gift 15/1 1824 Eidsberg med Berthe Christensdt. De døpte en sønn for Anders i 1831. Før det fikk de en datter Helene i 1816.

Denne Christen ser ut til å være den yngste av de to som ble funnet i 1801, innlegg #2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmant nr 11 1816 Eidsberg, Christen Johannessen Foss, født 6/8-1800:

 

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Eidsberg, Ministerialbok nr. I 7 (1814-1832), Konfirmerte 1816, side 249.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1&idx_id=1&uid=ny&idx_side=-247

 

Christian Johannessen Haga konfirmert 1813:

 

 

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Eidsberg, Ministerialbok nr. I 6 (1807-1814), Konfirmerte 1812-1813, side 124.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7490&idx_id=7490&uid=ny&idx_side=-46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker etter foreldre til Kristen eller Christen Johannesen er min tippoldefar

f. 1799 i Eidsberg. Flyttet til Askim i 1818

Gift 02.07.1821 med Karen Jensdtr. Gram

Denne karen streva jeg lenge med i 2002. Det er ikke mi slekt, men en i familien er etterkommer. I Gårdshistorien for Askim bind 3 side 440 Sør-Skjørten - Skjørtenhytta. Husmenn: Kristen kom fra Eidsberg i 1818. Han bodde på Hov da han giftet seg i 1821. I begynnelsen av 1820-åra brukte han Knebrett. Ca 1831 flyttet han til Langli under Store-Hol, hvor han døde som legdslem 1874. Kristen Johannesen f 1799 i Eidsberg d. 1874 gift m Karen Jensdtr Gram f ca 1799, d 1849 (og så ramses barna opp - 9 stk).

 

Dette var jo før vi hadde kirkebøkene på nett, og jeg finner en del kladdepapirer som jeg har liggende rundt dette. Det synes som om jeg den gangen antok at det kunne være Christian Johannesen S(k)ullerud f 07.10.1798 Eidsberg med foreldre Johannes Evensen S(k)ullerud og Dorthe Joensen Rud, men jeg tror ikke at dette spørsmålet endte opp med en endelig konklusjon fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar vedrørende Christen Johannesen. Det kom ikke frem mye nytt - men jeg arbeider videre med saken.

Hilsen

Ketil R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.