Gå til innhold
Arkivverket

dødsfall


Torgeir Karlin
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg søker etter dødsdatoen til Ole Johnsen Kallin og hans kone Britta Marie Nilsdotter Rudstrøm. Hans siste kjente bopel var tverrbakken 13, i Kristiania i 1893.

Ole er født 27.11.1818 og britta er født 3.12.1821, begge i Värmland i Sverige.Håper noen kan hjelpe meg med dette. Har fått mye bra hjelp så langt. Mvh Torgeir Karlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekka døde under Sagene hvor Tverrgaten tilhørte, samt dødsfallsprotokollen for Oslo, register under bokstaven K frem til 1923 (Ole ville da vært 105 år gammel), men fant ingen Ole Kalin/Kallin/Kallen/Kalen..... men jeg kan ha overett noe selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg søker etter dødsdatoen til Ole Johnsen Kallin og hans kone Britta Marie Rudstrøm. Hans siste kjente bopel var tverrbakken 13, i Kristiania i 1893.

Ole er født 27.11.1818 og britta er født 3.12.1821, begge i Värmland i Sverige.Håper noen kan hjelpe meg med dette. Har fått mye bra hjelp så langt. Mvh Torgeir Karlin.

 

Hva er siste livs-data du har på konen? Når og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er siste livs-data du har på konen? Når og hvor?

Siste livsdata er fra Okt 1880,da bodde de i Bøeie,Røyken i Buskerud. Kona het Britta Maria Nilsdotter Rudström. Mvh Torgeir Karlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god hjelp. søker fortsatt etter når de døde, men kan ikke finne det noen steder.Ser også at et av barna er født i Karling.Har søkt litt på det stedsnavnet på google, men kan ikke finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fødselssted (og -datoer) på de to yngste? Anna (Lisa) er født i Karlanda prestegjeld 15/6-1854 da de bodde på Löfstafors: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/170037-fam-kallin/page__view__findpost__p__1454881 Her har telleren vært litt omtrentlig i sine noteringer, tenker jeg og misforstått svarene.

 

Her kan du søke etter svenske stedsnavn: http://www2.sofi.se/SOFIU/topo1951/_cdweb/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.