Gå til innhold
Arkivverket

Fødselsopplysninger 1923 i folkeregisterkort


Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ute etter å finne fødested/fars navn for et guttebarn født i 1923. Kan man finne disse opplysningene i folkeregisterkortene som er innlevert til Statsarkivet fra Folkeregisteret? Kan du i såfall gjøre et oppslag i disse kortene? Vedkommende døde i 1981, så det skulle vel gå bra å oppgi navn og fødselsdata i såfall.

 

Mvh

Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var klar over det. Måtte bare teste ut mulighetene først:-). Det gjelder Magne Asbjørn Dueskar f. 4. okt. 1926 (ikke 1923). Mora var fra Hemnskjel, og han var senere bosatt i Trondheim, men har ikke funnet ham døpt i aktuelle kirkebøker som finnes i Digitalarkivet. Derfor skulle jeg gjerne visst hvor han var født og navnet på faren om det er mulig.

 

Mvh

Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, var klar over det. Måtte bare teste ut mulighetene først:-). Det gjelder Magne Asbjørn Dueskar f. 4. okt. 1926 (ikke 1923). Mora var fra Hemnskjel, og han var senere bosatt i Trondheim, men har ikke funnet ham døpt i aktuelle kirkebøker som finnes i Digitalarkivet. Derfor skulle jeg gjerne visst hvor han var født og navnet på faren om det er mulig.

 

Mvh

Håvard Ler

 

Har ikke fått noe svar på denne, så jeg prøver å løfte den fram igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg finner i folkeregisterkortet hans at han har oppgitt fødested Heim (Hemne). Jeg finner han ikke innført som døpt i klokkerboka for Heim eller i fødselsregisteret, så det kan jo være en uoverenstemmelse her. Han er registrert flyttet inn til Heimdal i 1949 og de kom da flyttende fra Heim.

 

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg finner i folkeregisterkortet hans at han har oppgitt fødested Heim (Hemne). Jeg finner han ikke innført som døpt i klokkerboka for Heim eller i fødselsregisteret, så det kan jo være en uoverenstemmelse her. Han er registrert flyttet inn til Heimdal i 1949 og de kom da flyttende fra Heim.

 

Mvh

Finn

 

Takk for hjelpa! Det stemmer nok godt at de var bosatt i Heim da han ble født og vokste opp, men det kan jo være at mora reiste bort en periode i forbindelse med fødselen. Han ble sikkert konfirmert i Heim, men den kirkebokinnførselen er vel fortsatt sperret i såfall.

 

Mvh

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.