Gå til innhold
Arkivverket

Brudepar i Steigen!


Fredrik B Andersen
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Det er en del av teksten jeg ikke forstår her:

Har satt 3 spørsmålstegn der hvor jeg ikke forstår orda!

Kan noen hjelpe meg?

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2617&idx_id=2617&uid=ny&idx_side=-161

 

Løpenr 16

 

Nr 16, Brudgom: Ungkarl Hans Nilsen Dypingspold ??? 26 aar, Bruden: Pigen Johanne Pedersdtr Skranstad ??? 29 aar , Forloverne: ??? Ped Danielsen Skranstad og Ole ??? Dyping, Vielsesdagen: ??? 1 te November, Vielsessted. Stegen Kirke, Anmerkninger!????

 

mvh

 

Fredrik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoen for vielsen må vel ihvertfall være 5te November (ikke 1te November)?

 

 

Du har nok rett, men det ser ut som det står 1 mellom 5 og te! Det ligner også på 31 men det er jo ikke 31 dager i november!

Løpenr 13 og 14 ser ut som 3 mens løpenr 15 er helt lik som nr 16.

 

Takk for hjelpa! :)

 

mvh

 

Fredrik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudgom: Ungkarl Hans Nilsen Dypingspold ??? 26 aar, Bruden: Pigen Johanne Pedersdtr Skranstad ??? 29 aar , Forloverne: ??? Ped Danielsen Skranstad og Ole ??? Dyping, Vielsesdagen: ??? 1 te November, Vielsessted. Stegen Kirke, Anmerkninger!????

 

Brudgommen: Ungkarl Hans Nielsen Dypingspold gammel 26 Aar

Bruden: Pigen Johanne Peersd. Skranstad gammel 29 Aar

Forlovere Peer Danielsen Skranstad og Ole Thronsen Dyping

Vielsen: Den 5te November / I Stegens Kirke

Anmerkningene: Begge ere plantede med Kokopper efter udvisende af Vaccin.Attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streken etter femtallet ser rett og slett ut som "toppen" på femtallet. For meg ser det ut som det bare står: "Den 5te November". Ser ikke bort i fra at jeg kan ta feil, men etter å ha bladd litt i sidene før og etter er jeg overbevist om at det må være snakk om ett femtall som står alene. Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudgommen: Ungkarl Hans Nielsen Dypingspold gammel 26 Aar

Bruden: Pigen Johanne Peersd. Skranstad gammel 29 Aar

Forlovere Peer Danielsen Skranstad og Ole Thronsen Dyping

Vielsen: Den 5te November / I Stegens Kirke

Anmerkningene: Begge ere plantede med Kokopper efter udvisende af Vaccin.Attest.

 

 

Supert! Takk skal du ha! :)

 

mvh

 

Fredrik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streken etter femtallet ser rett og slett ut som "toppen" på femtallet. For meg ser det ut som det bare står: "Den 5te November". Ser ikke bort i fra at jeg kan ta feil, men etter å ha bladd litt i sidene før og etter er jeg overbevist om at det må være snakk om ett femtall som står alene. Håper du finner ut av det! :)

 

 

Når både du og Else B. Rustad er av samme oppfatning så må det være korrekt :)

 

Nok en gang takk for hjelpa!

 

mvh

 

Fredrik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.