Gå til innhold
Arkivverket

Uvitende


øystein malde
 Del

Recommended Posts

Hvordan finner jeg opplysninger etter 1909 ?

Folketellingen 1910 er den siste som er lagt ut landsdekkende, hvis det er det du tenker på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda 1910 beklager. Jeg prøver å finne min bestemor.

Da kan du kanskje legge ut navnet hennes og annen info du måtte ha om henne, kirkebøkenes fødsler går jo frem til ca.1925-1930 og vielser etc. lengre

det er nok noen som finner noe hvis vi vet hva vi skal lete etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje legge ut navnet hennes og annen info du måtte ha om henne, kirkebøkenes fødsler går jo frem til ca.1925-1930 og vielser etc. lengre

det er nok noen som finner noe hvis vi vet hva vi skal lete etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestefar het Leiv Lohne født 25/10 1909 i Bergen. Han var ikke gift med min bestemor som jeg bare vet het Johanna, de bodde visstnok i Sola kommune. Hun døde ca 1927.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg det samme som Ann-Mary men da fikk trolig disse et barn sammen, når er dette barnet født og hva var navnet? siden Johanna døde ca. 1927 er det trolig at vi finner denne fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ministerialboken for Sola som er scannet går bare fram til 1927, så er det en klokkerbok som dekker 1934-1955, så det kan det være vanskelig hvis f.eks. Johanna døde i 1928 ikke 1927.

 

Men Øystein Malde: Når ble din mor/far (altså barnet til Leiv og Johanna) født, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I telefonkatalogen fra 1971 er det en Leif Lohne, gårdbruker på Revheim, Madla. Revheim er 'vegg i vegg' med Sola.

 

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønner av Leif? Kun to andre har etternavnet Lohne i denne katalogen: Kurt, gartner på Jåsund og William, ingen tittel.

 

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det rett at din bestefar er født i 1909?

 

Iflg. Norges bebyggelse, Rogaland midtre del på side 333 bor Leif Lohne på Revheim, Madla. Han er født 5 oktober 1893 i Bergen.

 

Han giftet seg 29 oktober 1916 med Bergliot Marie Bore, f. 9 mars 1895 på Røyneberg i Sola.Nr. 15. Han var da Handelsmand i Bergen.

 

I FT-1910 finner vi Leif som tjener på Sande gård i Sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, jeg er litt forsinket med å takke, beklager.

Min bestefar ble nok født i 1893 og min bestemor i 1891, hun het Johanna Malde og min bestefar Leif Johannes Holme eller Lohne, disse etternavnene kan faktisk misforstås i den håndskriften jeg har sett på. Min far het Leif Jørgen Leifson Holme, Sola da han gifta seg ifølge Klepp gards og ættesoge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.