Gå til innhold
Arkivverket

Videreføring av tema 60072 i gamle brukerforumet, skreppehandler Vilhelm Fredriksen, Odal , Hedmark?


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg henter frem igjen denne gamle debatten om den omreisende skreppehandleren som angivelig skulle være født 1863-65 i Hedmark, og som fikk minst 3 barn utenom ekteskap mellom 1884 0g 1896. Vi finner ham altså i 1900 tellingen, men jeg kan ikke finne noen passende kandidat i 1910 tellingen.

 

Er det noen som har snublet over denne kkaren, og som kan kaste mere lys over hans opphav, og eller datteren som skulle være født rundt 1884.

 

 

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=62072&sok=Rune+Thorstensen&nr=165&antinnlegg=33&startnr=&antall=&spraak=n#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg henter frem igjen denne gamle debatten om den omreisende skreppehandleren som angivelig skulle være født 1863-65 i Hedmark, og som fikk minst 3 barn utenom ekteskap mellom 1884 0g 1896. Vi finner ham altså i 1900 tellingen, men jeg kan ikke finne noen passende kandidat i 1910 tellingen.

 

Er det noen som har snublet over denne kkaren, og som kan kaste mere lys over hans opphav, og eller datteren som skulle være født rundt 1884.

 

 

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=62072&sok=Rune+Thorstensen&nr=165&antinnlegg=33&startnr=&antall=&spraak=n#anker

Er det denne karen tru?

jonn

rune Thorstensen.RTF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Det vedlagte dokumentet "rune Thorstensen.RTF" er noe forvirrende. Daniel Nikolai Vilhelmsen er f.14-10-1870 i Kvernes, og foreldrene er Vilhelm Fredriksen Støleggen [ -se Hartmann ], f.13-10-1844, gift med Annika Marie Larsdatter [ -se Steitin ], f.ca.1842 på Gol. Daniel ble gift 1-10-1897 i Bakke kirke av Eiker med Marie Magdalene Ludvigsen [ -se Hartmann ], f.15-10-1871 i Bamle. Det ser derfor ut som om vi snakker om to forskjellige Vilhelm Fredriksen her, og at det er en feilkobling til stede i ovennevnte dokument. Mener dette kom frem i det gamle forumet også? Beste hilsener Jonny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonny.

 

Jeg har ikke sett nevnte dokument før nå. Og det er jo helt klart at vi snakker om to ulike menn med sammenfallende navn.

 

Jeg har ikke vært i stand til å fastslå identiteten til " min" Vilhelm Fredriksen. Men det er et faktum at han oppgir likelydende navn og fødested ved begge barnefødslene i 1894 0g 1896, og det er trolig samme mann vi har funnet i 1900 tellingen. Men jeg kan ikke finne noen som passer i 1910. Jeg må vel etter hvert kanskje innse at denne nøtten blir vanskelig å knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Jonny.

 

Jeg har ikke gitt opp å finne ham, men innser at det kan ta tid. Og hvem vet, kanskje noen tilfeldig snubler over ham i jakt på noe helt annet. Det har hendt meg før, at jeg har stoppet å lete etter en person, for så helt tilfeldig finne vedkommende menst jeg lette etter noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.