Gå til innhold
Arkivverket

Klokkerbok Vestnes/Fiksdal 1921-1967


Helge Bjerkevoll
 Del

Recommended Posts

Veiledningen har følgende opplysninger om tilgjengelighet:

 

Pr. 1. januar 2010 er følgende tilgjengelig:

 

- Fødte og døpte 1930

- Konfirmerte t.o.m. 1934

- Viede, trolovede og lysninger - ingen begrensning

- Døde, begravede og dødfødte 1929

- Inn- og utflyttede - ingen begrensning 2005

- Inn- og utmeldte av statskirken 1949

- Lister angående dissentere 1949

 

Dette stemmer for dåp og konfirmasjon i nevnte bok. Kommer vi så til viede så skulle det altså ikke være noen begrensning. Men også her er sider etter 1936 ikke tilgjengelig. Det var da litt dumt for jeg tror mine foreldre giftet seg her i 1937 :(

Men det pussige og som gjorde at jeg reagerte var at midt inne i sidene for ekteskap fikk vi denne for 1925 og 1926 side 199.

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39485&idx_id=39485&uid=ny&idx_side=-167

 

Vi kan altså se sidene 198 og 200, men ikke den i mellom. Er dette en feil, eller er det bevist gjort for å holde sensitive opplysninger skjult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - dette er en feil som det er fint du oppdaget. Bildet var indeksert med årstallet "1925-26", hvilket er et årstallsformat systemet ikke gjenkjenner. Dermed sperres bildet. Jeg har endret til "1925-1926", og dermed skulle bildet bli tilgjengelig i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.