Gå til innhold
Arkivverket

Dobbelttemaer og tema-sammenslåing


Ken V. Nordberg
 Del

Recommended Posts

Jeg ser at det er noen ganger at to temaer med samme tittelen av samme forfatter laget samtidig kommer opp i temaoversikten. Jeg regner med at dette skjer fordi vedkommende temaforfatter dobbeltklikket på "Opprett nytt emne" knappen da temaet ble laget. I utgangspunktet er ikke dette noe stort problem, men jeg ser at det er flere slike "dobbelt-temaer" hvor det er innlegg i begge kopiene. Dette kan jo fort bli litt uoversiktlig og forvirrende. Er det mulig for moderator og slå sammen temaer som i utgangspunktet er identiske? Eller er det i det hele tatt kapasitet for slik moderator-aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan fint slå sammen innlegg og temaer som er like, evt. slette ett av dem, sålenge vi får beskjed om hvilke det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anette. Da vet jeg at funskjonaliteten finnes og at det er bare og varsle dere når vi kommer over slike dobbettemaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tror det finnes en funksjon i denne forumprogramvaren (IPBoard) som slår sammen temaer som opprettes innenfor et angitt tidsrom av samme bruker. Hvis denne hadde vært aktivert og satt til et par sekunder hadde vi vel sluppet all dobbelpostingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag oprettet jeg, ved ren tilfeldighet, ett slikt dobbeltinnlegg. Og da så jeg at de ble umiddelbart slått sammen til ett. Så det ser ut som den funskjonaliteten Asbjørn viste til ovenfor nå fungerer? I så fall; kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen er aktivert på dobbelt-innlegg, men finnes ikke på temaer. Så det vil fremdeles forekomme dobbelttemaer, men som sagt, der vi oppdager det/får beskjed slår vi dem sammen/sletter duplikatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.