Gå til innhold
Arkivverket

Ladengen Rakkestad


hilde roos
 Del

Recommended Posts

Leter etter personer som bodde på Ladengen Rakkestad 1900.

Anne Kristine Kristensdatter f 14/8 1879 Eidsberg

Karoline Kristensdatter f 23/11 1884 Eidsberg

Ole Kristian Kristensen f 14/7 1887 Eidsberg

Ved folketellingen er deres etternavn skrevet Krestensen.

Har prøvd å finne disse i 1910 tellingen men har ikke funnet noe.

Eneste jeg vet er Karoline skal ha giftet seg i Oslo ca 1913 og

Ole Kristian 1911 Sarpsborg.

Noen som vet?

Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig fødselsdato. Her er Karoline f. 5. januar 1882 med samme foreldre som Anne Kristine: Østfold fylke, Eidsberg i Eidsberg, Ministerialbok nr. I 12 (1879-1901), Fødte og døpte 1882, side 28. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5458&idx_id=5458&uid=ny&idx_side=-32 (nr. 3 - nederst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig fødselsdato. Her er Karoline f. 5. januar 1882 med samme foreldre som Anne Kristine: Østfold fylke, Eidsberg i Eidsberg, Ministerialbok nr. I 12 (1879-1901), Fødte og døpte 1882, side 28. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5458&idx_id=5458&uid=ny&idx_side=-32 (nr. 3 - nederst)

 

Tusen takk for hjelpen begge to.Har søkt med etternavnet Ladengen men da er det jo ikke rart man ikke finner noen

når det blir skrevet Laengen men Anne er det litt rart da jeg har søkt på navnet men ikke funnet henne.

Slik er det med andre personer jeg ikke finner så jeg vet ikke helt hva jeg gjør feil.

Mvh Hilde Roos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte kun på fødeselsdato og fødested på Ole og Anne, og at Karoline dukket opp var en ren bonus. Jeg hadde ikke Karoline før dette fordi du jo hadde skrevet feil fødselsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte kun på fødeselsdato og fødested på Ole og Anne, og at Karoline dukket opp var en ren bonus. Jeg hadde ikke Karoline før dette fordi du jo hadde skrevet feil fødselsdato.

 

Hei Berit

Det stemmer det hun er jo født 1882 ikke 1884 som jeg skrev

men da løste det seg jo til slutt. Skal prøve med andre jeg ikke

har funnet med å skrive fødselsdato og fødested.

Mvh Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.