Gå til innhold
Arkivverket

Gudrun og Ragnhild Brevik, f. 1901 og 1903 skal være født i Kristiania


Anne Gro Ek
 Del

Recommended Posts

Det er nesten flaut å ikke finne mennesker som er født så sent som 1901 og særlig når alt rundt dem er så kjent.. Men, jeg har lett forgjeves etter dåpsregistreringen til Gudrun Bergliot Brevik, født 1. oktober 1901 og hennes søster, Ragnhild Dagmar, samme etternavn, født 26. februar 1903. Det sies at de skal være født i Kristiania, men jeg kan ikke finne dem. Jeg har også lett etter dem på Nesodden da familien bodde der i to omganger. Først i 1900, da de dukker opp på FT 1900, på Kjøia i Aas kommune og om igjen i 1904 da det 4. barnet Andrea blir født der. Det 5. barnet blir født i Nærsnes, Røyken og det gjør også resten av barna. Har selvfølgelig lett etter Gudrun og Ragnhild i Røyken uten hell. Det er altså i perioden mellom FT1900 og 30.11.1904 de skal ha bodd 2. periode i Kristiania.

 

Bakgrunnsopplysninger: Deres foreldre er Karl Johan Brevik/Brevig født 1866 (Kildeinformasjon: Akershus fylke, Drøbak, Ministerialbok nr. I 2 (1858-1870), Fødte og døpte 1867, side 85. Nr 6) og Gina Andreasdatter Sagbakken, f. i Røyken. Her er vielsen i Gamle Aker kirke, 1898. Johan og Gina får først to barn i Kristiania, Asbjørn f. 29.9.1898, død 1899 og Astrid f. 28.11.1899.

 

Da de bodde i Kristiania første gangen, fra 1898, holdt de til i Toftesgt.39, og sognet til Paulus menighet. Jeg tenkte det var naturlig at de flyttet tilbake til samme strøket neste gang, men har lett også der uten hell.

 

Hvis det finnes noen Kristiania-racere som kan komme opp med noe ville det vært strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk!! Det var raskt levert!smile.gif

 

Nå må historien skrives om.. Da bodde de nok i Bunnefjorden/Nesodden hele perioden fra 1900 og til 1905-06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.