Gå til innhold
Arkivverket

Mannsnavnet Randen eller Randin


Karin Moen  Oslo
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker meg nå i dødsfallprotokollen 1898 for Ole Kristian Olsen, fant ham ikke i registeret men tenkte at jeg kanskje dukket på ham under f.eks. Olausen eller Kolby, det tar tid så jeg får fortsette i morgen, sjekket Ullensaker også men der var han ikke reg. død i 1898,

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Dødsfallsprotokoll A 18 , 1897-1899, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27265/77/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090513380770.jpg

 

Da blir det nok påskekrim på TV i kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående den som Glenn fant på FS.

 

Ole Kristian Olsen, "Norway Burials, 1666-1927"
Name: Ole Kristian Olsen Gender: Male Event Date: 12 May 1898 Event Place: Sagene/Uranienborg/Etc./, Oslo, Norway Death Date:   Death Place: Oslo, Norway Age:   Birth Date:   Birthplace:   Occupation:   Race:   Marital Status: Married Spouse's Name:   Father's Name:   Father's Birthplace:   Mother's Name:   Mother's Birthplace:   Indexing Project (Batch) Number: B05318-5 System Origin: Norway-EASy GS Film number: 1283270 Reference ID: bk 5 p 163 n 18

 

 

Jeg kopierte og limte inn GS Film number: 1283270 i Catalog og søket viste dette:

 

 

  1. Kirkebøker, 1710-1923 Author: Den Norske kirke. Eidsberg prestegjeld (Østfold)
  2. Kirkebøker, 1871-1920 Author: Den Norske kirke. Vestre Fredrikstad prestegjeld (Østfold)
  3. Kirkebøker, 1880-1915 Author: Den Norske kirke. Uranienborg menighet (Oslo)
  4. Kirkebøker, 1880-1922 Author: Den Norske kirke. Sagene menighet (Oslo)

Ole Kristian Olsen,død 6 mai,begravet 12 mai i Vestre Fredrikstad.

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Vestre Fredrikstad, Ministerialbok nr. 3 (1878-1904), Døde og begravede 1898, side 163.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4896&idx_id=4896&uid=ny&idx_side=-166
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060718010484.jpg

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk for det Ann-Mary,
Da kan han også utelates.

 

Event Place hos FS er litt av en bingo søk.
Det er litt forskjell på Sagene/Uranienborg/Etc./, Oslo og Vestre Fredrikstad i Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har dere sannelig knekket "påskenøtter" mens jeg så på krim. :)

 

Det var jo fint at vi kunne sjekke ut denne Ole Kristian, vi må vel anta at han døde en gang mellom 1885 og 1891 siden han ikke er med de andre i 1891.

 

Da er vel siste spor av 4.mann Albert Kolby som emigranten Ann-Mary fant ovenfor, da har vi vel klart å finne ut det meste her.

 

Skal sjekke litt mer i Ullensaker fra 1885 for dødsfall for Ole Kristian, 

 

Mange takk for utrolig god hjelp her :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er usikkert om han døde før 1891, ettersom han ikke bodde hjemme hos foreldrene i 1885, men i Kristiania.

Men jeg finner han ikke i FT 1900, så muligheten er at han døde eller emigrerte før 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk  Espen!

 

Det kan vel stemme at dette er den eldste Randin, det ble ikke funnet noen i 1801 tellingen, og den andre Randin du hadde i tråden var yngre.

 

Så dette er jo morsomt, må si at jeg lurer på om det kan dukke opp noen Randin som er eldre enn din,??  

B)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Randin Larsen i Eidsvoll, 46 år i 1865. Pga manglende kirkebøker får vi ikke sjekket når han ble født, men oppgitt alder peker på 1819-20.

Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.