Gå til innhold
Arkivverket

Nummerering av innleggene til et tema.


Grethe Flood
 Del

Recommended Posts

Jeg har i det siste vært med på å svare på temaer som etter hvert har vokst over både to og tre og fire sider. I det gamle brukerforumet ble hvert innlegg nummerert og jeg synes det kunne være et nyttig hjelpemiddel når jeg skulle henvise til tidligere innlegg og lenke sammen opplysninger. Jeg vet ikke om dette er noe interessant spørsmål å kaste inn i det nye forumet, nå som vi etter hvert går oss "varme i trøya" her inne.

 

Bare litt tankespinn en regnfull lørdag ettermiddag :)

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå til høgre for navnet ditt på øverste linje, der finn du nummeret på innlegga :)

 

Så var det dama som ikke så skogen for bare trær. Takk, Ingmar! Godt du kom meg til unnsetning før jeg virkelig hadde dummet meg ut... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ein ulempe så vidt eg kan sjå: når du klikkar Svar-knappen og tidlegare innlegg legg seg nedafor skrivevinduet, er numra på desse innlegga ikkje lenger med. Det betyr - ved lange trådar - at når du skal svare på eit innlegg litt opp i lista, må du på førehand notere deg nummeret på innlegget før du klikkar Svarknappen.

 

Akkurat den detaljen kunne vore fiksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ein ulempe så vidt eg kan sjå: når du klikkar Svar-knappen og tidlegare innlegg legg seg nedafor skrivevinduet, er numra på desse innlegga ikkje lenger med. Det betyr - ved lange trådar - at når du skal svare på eit innlegg litt opp i lista, må du på førehand notere deg nummeret på innlegget før du klikkar Svarknappen.

 

Akkurat den detaljen kunne vore fiksa.

Der er jeg helt enig med deg ... man ser ikke noen nummer etter å ha gått inn for å svare. Dersom man har tenkt å komme med bemerkninger til flere er det virkelig litt strevsomt. Man må ha notert både nummer og stikkord på forhånd.

 

Så Grethe, :) det var lurt å ta opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Har nummer på innlegg blitt fjernet det siste året? Jeg ser ikke noe nummer til høyre for navnet mitt oppe til høyre. Var jo

ikke her enda da dette var oppe sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Lise:

På den lyseblå linjen over innlegget ditt, der hvor navnet ditt står, se helt til høyre der. Ditt innlegg har # 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det betyr vel at jeg har skrevet innlegg nr.6, men det er jo ikke noe nummer på selve debatten slik som det var i gammelforumet.

Sæ da blir det vanskelig å refere til hvilken debatt det gjelder, når en finner noe og skal legge inn kilde i slektsprogrammet. Ja

en kan bruke overskriften, men jeg syns det var praktisk å ha med debattnummer også i gammelforumet. Det savner jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle debatter har eit nummer. Denne har 171565, som ein kan sjå i adresselinja. Dette er vel derimot ikkje søkbart, så eg vil tilrå å ta med namnet på debatten for å kunne finne den att seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der i adresselinja ser jeg nummeret ja, og jeg syns nummeret på debattene burde ha vært søkbart. Mye nytt å sette meg inni her, og

foreløbig har jeg bare lest innlegg og svart.Har jo brukt scannede kirkebøker, folketellinger og skifter hele tiden da og en og annen

kilde ellers her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der i adresselinja ser jeg nummeret ja, og jeg syns nummeret på debattene burde ha vært søkbart.

 

Det er jo i og for seg søkbart om du tar vare på nummerne, du kan bare skrive inn eller kopiere inn ønsket nummer i adressen og trykke på enter, adressen er lik for alle debattene unntatt nummerne - og det kan du utnytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene jeg har fått. Jeg må nok gjennom en ny læretid her inne, selv om jeg var bruker på gammelforumet i 8 og 1/2 år(fikk jo

først nå på søndag til innloggingen her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.