Gå til innhold
Arkivverket

Trondheim; Skomaker Ludvig Waldemar Øien


gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

det er min far som er begravd på lade kirkegård. han bodde og arbeidet på ringve museum.

 

det er min far som er begravd på lade kirkegård. han bodde og arbeidet på ringve museum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er min far som er begravd på lade kirkegård. han bodde og arbeidet på ringve museum.

 

det er min far som er begravd på lade kirkegård. han bodde og arbeidet på ringve museum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan.

Jeg er ikke islekt med Ludvik Waldemar Øien. Men min svigermor Ingeborg Larsen, er islekt med Karoline. Hun er hennes bestemor og da blir vell du hennes fetter.

 

Hilsen

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

 Hej

 

Jeg er begyndt at forske i min mors slægt fra Norge og fandt dette forum ved at google hendes far.

 

Min mor kommer fra Trondheim - hendes far hedder Karl Øien født 20/06/1916 i Trondheim, hendes farmor hedder Karoline Margrethe Hansen født i 1871, død i 1940.

Hendes farfar hedder Ludwig Waldemar Øien født i 1874.

Når jeg ser på de links, I har lagt her, så passer alle datoerne med de datoer jeg har, så jeg tror, det må være den samme Karl.

 

Vi ved ikke så meget om Karl, da min mor ikke har haft kontakt med ham, siden hun var meget lille.

Dengang var Karl gift - det ved vi dog ikke, om de var - men han fik min mor sammen med min mormor - Aase Kathrine Berger født 16.08.1915 i Baklandet, Trondheim.

 

Er der nogen af Jer, som har nogle flere oplysninger på Karl, så jeg evt. kan finde ud af, om det er den samme Karl og om jeg kan finde nogle slægtninge til min mor.

 

Håber I kan hjælpe og forstå det danske sprog :)

 

Hilsen

Anita Kromand - fra Grenaa i Danmark

Endret av Anita Kromand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Anita.

.

Her er Karl Øiens gravsten: http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=1044179

.

Id              Fnavn    Enavn      Fdt        Får        Ddt        Dår       Bdato      Bår        Kj      F      R      Gnr      Mtekst         B         Gravsted       Kommune  

1044179     Karl      Øien      2006      1916      1108      1984      0609      1984      m      25      F      01      Hvil i fred      Vis      Tilfredshet     Trondheim

 

Her er oppgitt gravnummeret:

 

Karl Øien
knapp_gatil.png Vis i kart 20.06.1916 01.01.1984 06.09.1984 Tilfredshet Kirkegård 13.25.00F.001

http://www.ecclesia.no/publish_client/user_trondheim/

.

Det er mulig å sende en forspørsel til kirkegården og spørre om hvem som betaler for feste av graven. Det vil være nødvendig å opplyse om slektskapsforholdet, slik at det gis innsynsrett.

,

Kontaktinformasjon: http://www.kirken.trondheim.no/index.php?c=391&kat=Kontaktinformasjon

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Anita.

.

Her er Karl Øiens gravsten: http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=1044179

.

Id              Fnavn    Enavn      Fdt        Får        Ddt        Dår       Bdato      Bår        Kj      F      R      Gnr      Mtekst         B         Gravsted       Kommune  

1044179     Karl      Øien      2006      1916      1108      1984      0609      1984      m      25      F      01      Hvil i fred      Vis      Tilfredshet     Trondheim

 

Hej Anne-Lise

 

Mange, mange tak. Nu har jeg lidt at arbejde videre med.

 

Mange hilsner

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Sønnen KARL ØIEN f, 1916 ( også kalt Hansen her tidligere ) ble gift 1ste gang i 1939 med Aase Kath. Bergen men ble skilti 1944. 

 

2.g.gift ett dette med Lea Marie Mathisen f. 1906 i Karlsnes, Troms.

 

Dette paret fikk en datter ANNE LISE.

 

Er det noen på forumet som kjenner til henne ?  Hennes halvsøster etterspør opplysninger om henne.  TA KONTAKT.

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.