Gå til innhold
Arkivverket

Søren Hansen Lemmich


Frode Myrheim
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Den du refererer til er datter til Otto Lemmich. Hun heter ikke

Dorothea Severine Lemmich, uten Margarethe Severine Lemmich.

 

Severine Sørensdatter Lemmich (Far Søren Hansen Lemmich) het heller ikke Dorothea som mellomnavn,

kun Severine og var tvilling til Hans.

 

 

Wenche

 

Feil. Hun hadde dobbelt fornavn, se

Eiker, Mini I 3 (1724-1753), f.135a-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Glenns siste innlegg - det tror jeg ikke noe på at det er Alhed Jørgensdatter du har funnet som død i 1734. Jeg er etterkommer etter dette ekteparet og det dødsfallet du refererer til gjelder ektemannen og ikke kona. Det står tilsynelatende Afg. Hr. Borgermester Hans Lemmiches. Altså Herr!! Så vidt meg bekjent er det ingen som har funnet frem til når Alhed døde av de som har forsket Lemmich slekten.

 

Til Glenns siste innlegg - det tror jeg ikke noe på at det er Alhed Jørgensdatter du har funnet som død i 1734. Jeg er etterkommer etter dette ekteparet og det dødsfallet du refererer til gjelder ektemannen og ikke kona. Det står tilsynelatende Afg. Hr. Borgermester Hans Lemmiches. Altså Herr!! Så vidt meg bekjent er det ingen som har funnet frem til når Alhed døde av de som har forsket Lemmich slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn, dette ble korrigert av Ola Teige innlegg nr 21.

Jeg var usikker på om det sto Hr eller Fr.

 

Det er nok korrekt som du sier at ingen har funnet frem til Alhed Jørgensdatter begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Glenn. Jeg ante ikkke at jeg måtte over på side 2 for å se de siste innleggene. Så disse har jeg ikke sett. Derfor er det også at jeg har svart 2 ganger på det samme - trodde innlegget mitt hadde falt ut. Og Ola Teige kjenner jeg!

Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra post 30. lenke

 

Kan dette være den samme som Lars ? Jeg synes selv det står Søren, men jeg er ingen ekspert. Eller er det enda et barn ?

 

Det står Søren Hansøn Lemmich som far til Iver. Jeg tviler at Lars Hammer Lemmich og Iver er samme person.

Det står ikke hvor gammel Lars Hammer er ved Konfirmasjonen i 1767 men de kunne gjærne være 17 og 18 år på den tiden før de ble konfirmert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står Søren Hansøn Lemmich som far til Iver. Jeg tviler at Lars Hammer Lemmich og Iver er samme person.

Det står ikke hvor gammel Lars Hammer er ved Konfirmasjonen i 1767 men de kunne gjærne være 17 og 18 år på den tiden før de ble konfirmert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok et nytt barn. Hvis du nå ser på Fadderen Iver Jørgensen så er det nesten identiskt stavet

med navnet som står som sønn til Søren Hansen Lemmich.

 

Jeg så det ikke selv til å begynne med. Men navnet er klart IVER.

 

Misset at det stod Severina Dorothea, men det er uansett feil pike.

 

 

Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.