Gå til innhold
Arkivverket

Ludvik Leonartsen f 1898 i Strømsjø, Nordland


Thomas Hilt
 Del

Recommended Posts

Står litt fast og trenger hjelp om noen kan :)

 

Ludvik Leonartsen f 31.12.1898 i Strømsjø (Straumsjø?).

Død som Ludvik Leier Leonartsen i 1954 Bergen

 

Finner ham i 1910 tellingen under Bø, Haugen, Nordland som FL = losjerende, hørende til familien dvs det er ikke hos hans kjødelige familie har jeg forstått. Det er også sagt at han het Fagerli/y før han ble satt bort uten at dette kan foreløpig bekreftes eller trenger legges for stor vekt på....

Jeg finner ham ikke i 1900 tellingen, ei heller finner jeg hans dåp i kirkebøkene. All hjelp mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være denne Ludvig? 1900-tellingen: Askvold

Han ble født 19. aug. 1898 på Nordnæsholmen i Askvoll, Sogn og Fjordane. Dåp stadfestet 31. des. Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Ministerialbok nr. B 2 (1879-1909), Fødte og døpte 1899, side 82.

Men Strømsjø passer ikke inne her, det er forresten et sted i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg fant ut at Strømsjø måtte være Straumsjø i Bø ! Men finner ham ikke i folketellingen a 1900, ei heller dåpen eller konfirmasjon <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig Leier Leonardsen blei født utafor ekteskap på Frøskeland (dengang i Hadsel, nå i Sortland). Faren, Leonard Johan Paulsen, var født 1869 i Trondenes, Troms, og mora, Bergitte Amalie Larsen. var født 1876 i Bø, Nordland, også hun av ugifte foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 4 år senere...

Ludvik Leier Leonartsen [1898 Sortland-1954 Bergen] er begravet med Solveig [1908-1964], og det som må være deres sønn Arne Johan [1935-2003], ref Gravminne  

 

Man prøver å finner ut mer om Solveig, altså Ludviks hustru. Så vidt jeg vet kan man ikke finne en dåp foretatt i 1935 grunnet personvern. Finnes det en annen måte å finne ut hvem denne Solveig er, uten å sende forespørsel til statsarkivet eller leite gjennom alle giftemål i Norge før 1935? Det er mulig denne familien var baptister uten at dette er bekreftet.

Endret av Thomas Hilt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ang.  Ludvig Leier Leonartsen sin død er anmerket;

"Fagerli strøket iflg vigselsatt.

Død på Valen,begraves på Nygård

Vigselsår 1927"

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&amp;sidenr=1&amp;filnamn=gr12011951laks&amp;gardpostnr=252&amp;personpostnr=361&amp;merk=361#ovre

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig står med fødselsdato 22.05.1908 ved død.

 

På Solveig står det under merknad;

 

"Haukeland med avd A.Bisettes Solheim ved (dissenter)baptist prest".

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&amp;sidenr=1&amp;filnamn=gr12011951laks&amp;gardpostnr=1242&amp;personpostnr=1748&amp;merk=1748#ovre

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.