Gå til innhold
Arkivverket

Petter Evensen Li med familie


Thor
 Del

Recommended Posts

Petter Evensen Li (kanskje er Li-navnet tatt Nes hvor eldste sønn er født?) bodde med sin familie i 1900 i på Nyhus i Ringsaker. Han hadde mange yrker, husmann, forpakter, murer. Kona Oline Olsdatter var fra Nes og født 1867. De fikk en datter Olga Marie i 1893 i Ringebu. Da var Petter jernbanearbeider.

Eldste sønn var Martin født 1885 på Nes.

 

Jeg har forsøkt å finne opphavet deres via aktuelle kirkebøker, men trenger tydelig vis hjelp på rett veg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningene. Jo, her er det sikkert mulig å gå videre, men jeg føler fortsatt at det er mange motstridende opplysninger og Peters fødested er vel ikke oppgitt ved ekteskapet? Da opplyses det at kona er fra Ringsaker. Ft 1900 sier hun er fra Nes?

 

Jeg har ei dame på nakken som maser om slektsopplysninge og bør vel snart prestere noe. Dette har ligget i flere år.

(Neida, det dreier seg ikke om salg av slektsopplysninger. Jeg tar ikke betalte oppdrag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved vielsen står det at Peter er født på Midtbrugseie - og det er vel samme sted jeg har funnet i 1865(?).

Hans dåp: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=big&info=topp&hode=nei&show=23&uid=96249&js=j

 

Hennes far Ole J. Grefsheim-eie (i Nes)

 

Her har du også vielsen - og den avgjør kanskje spørsmålet (?):

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3103&idx_id=3103&uid=ny&idx_side=-12

Endret av Jon Erik Berg-Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Erik! Jeg var så fokusert på tidligere opplysninger i denne saken at jeg hadde litt problemer med de opplysningene du gav. Men det er dine opplysninger som er fulltreff her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.