Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finner jeg Gerd Stibergs etterkommere?


Gro
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Kan noen hjelpe meg med å finne etterkommere etter Gerd Stiberg? Hun var datter av Gunnar og Astrid Stiberg. Vi tror hun giftet seg med en Hauggård. Gerd skal være død, men hadde hun levd, hadde hun nok vært omkring 70-90 år gammel. Stiberg familien kommer fra Narvik området og vi mener Gerd bodde i Bodø noen år som ung, men at hun vokste opp i Lofoten.

 

Takknemlig for all hjelp,

 

med vennlig hilsen

Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adressebok for Oslo 1955:

 

Astrid Striberg, fru (Studieselsk. for Norsk Ind.) Odensg.4

 

Gerd Striberg, frk., sykepl.elev (Ullevål) samme adr.

 

Gunnar Striberg, rotasjonsass. (Aas & Wahl) Vogtsg.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar Stiberg,født 1910,død 1956.http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=605239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, så mye flott hjelp, helt utrolig og jeg er veldig takknemlig.

 

Det stemmer at det er jeg som har lagt inn etterlysningen på Sol.no også. "Kan noen hjelpe meg til å finne etterkommere etter Gerd Hauggård født Stiberg? Usikker på stavemåten på Hauggård, men hun skal ha bodd i Oslo på 1950 tallet. Hun er død, men søker hennes etterlatte."

 

Jeg forsøker å hjelpe min mor som leter etter slektninger, men som ikke helt vet hvordan hun skal gå frem. Hun ringer dem hun kjenner og finner så smått om senn ut litt og litt, så det at Gerd vokste opp i Lofoten og bodde som ung voksen i Bodø, var noe jeg fikk greie på etter at Sol.no meldingen ble lagt inn.

 

Det vi tror er at Gerd hadde 2 barn, men hvordan skal vi klare å spore dem? vet ikke navnet på dem. Det kan jo se ut som Gerd Nancy Haugård i Horten kan være riktig, men dobbeltsjekker nå dette med gjenlevende slektninger. Vi vet heller ikke navnet på mannen hennes.

 

Jeg får tidligst beskjed fra min mor imorgen om noen kan bekrefte om dere har funnet riktig Gerd, så da melder jeg meg igjen.

 

Tusen hjertlig takk for all hjelp så langt, dette var helt fantastisk!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette:

 

Langgata 65 (Gnr 126, bnr 143) er overdradd fra Tor Fredrik Haugaard til Gerd Nansy Haugaard (17.08.1995). 1995, Frittliggende bolig ...

 

http://forbruker.tb.no/eiendomsbasen/searchresult/display/offset/120/s/LANGGATA/selected_municipality//type//price//years//opts/0/datesort/asc

 

 

Tor Fredrik Haugaard 26.12.1926 27.05.1997 1997 3150 M Tønsberg byrett

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=dodsfall&gardpostnr=265581&merk=265581#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten lørdag 2.1.1954:

 

Bryllup 2.januar: Gerd Stiberg, Oslo og Tor Haugaard, Lilleaker. Adr. for dagen: Hartmannsvei 26, Lilleaker. Vielse i Frogner kirke kl. 16.15.

 

Lysning for Tor Fredrik Haugaard og Gerd Nancy Stiberg

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3320&idx_id=3320&uid=ny&idx_side=-62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiendommen overføres muligens til hennes barn?

 

Langgata 65 (Gnr 126, bnr 143) er overdradd fra Gerd Nansy Haugaard til Nina Haugaard og Pål Haugaard (22.03.1999)

 

http://forbruker.tb....over?id=2236332

 

 

Den selges videre med en gang:

 

Langgata 65 (Gnr 126, bnr 143) er solgt for kr 1.150.000 fra Nina Haugaard og Pål Haugaard til Elisabeth Danielsen og Rune Karsten Johansen (30.03.1999)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi vel kanskje gå ut fra at det er riktige Gerd Stiberg som er funnet.

 

 

Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ei med samme navn som den antatte datteren på Facebook.

 

Jeg så ikke denne med en gang, men det ser ut som det er rett Nina som er på facbook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt utrolig flinke!!!!!

 

Jeg har funnet adressene til begge nå og sendt melding til Nina på facebook, så nå blir det spennende å se om hun bekrefter at det hele stemmer

 

Dette er rene Sherlock Holmes forumet, du verden hva dere kan finne ut.

 

Tusen hjertlig takk til alle dere som har bidratt.

 

med vennlig hilsen

Gro D. Smit

Nesoddtangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.