Gå til innhold
Arkivverket

Brukernes eget forum


Magnus T.J.Johansen
 Del

Recommended Posts

Jeg vil stille jer et spørgsmål angående Ole Knudsen faren til Knud Olesen senere Ellingsgaard efter farens Farm ved Ørskogfjellet over passet fra Tresfjord til Vestnes i Vestnes Kommune i Romsdalsfjorden i Norge. Har søgt på Ancestry.com og fået et lille prej der om en Olav Edvardsen og 2. Living Edvardsen efter og taste på Aril Snorre Edvardsen død ca. tror jeg 2008. Olav Edvardsen født 1918 0g død 1985 der ender med foreksempel i farens linie Peder M. Omland og kone Karen T. Humleøen og videre Niels Arnesen Kleppe og kone Inger T. Humleøen og videre i morens linie fra A. Knudsdatter og sidst Ole Olsen og kone Guri G. Mosby og de andre forældre Tobias Abrahamsen og konen Trine J. Tønnesdatter. Desværre mangler jeg akkurat nu Printerpatroner så jeg får ikke taget kopi af de foreliggende oplysninger før på eftermiddagen , Fredag kommende. Derfor lidt rodet opl. her , men jeg håber nogen får fat i meningen og svarer mig om de kender noget til sammenhæng imellem Ole Knudsen og disse personer. Hvad med bygdaboken fra Vestnes Kommune om foreksempel den Knud Olesen Ellingsgaard der blev omtalet i Boken : ROMSDAL SOGELAG årsskrift 2008.Den har jeg købt derfra i Norge ,men den anden boken har jeg ikke skaffet mig endnu desværre. Senere måske om ikke udsolgt forinden. Håber det ikke.

 

Jeg venter spændt på et venligt svar fra folk i Norge ,gerne Slægtninge des bedre. Hilsen: Magnus Torstein Jogvanson Johansen , Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, Berit Knudsen.!!!

 

Tak for dit svar først. Jo det er de samme folkene som jeg fortsatt søger på. Endemålet er at sætte sammen selve " SAMMENFØJNINGEN " imellem mit SLÆGTSTRÆ og et eventuelt NORSK FAMILIE-TRÆ. Spørgsmålet er ikke sådan at sige " BARE -BARE " men at få fat i det RÆTTE FAMILIE-TRÆET.

 

Er du istand og hjælpe mig med det spørgsmålet eller ikke.??? Svar mig helst hurtigst muligt. Jeg venter spændt på et eventuelt venligt svar fra Norge.

 

MVH. MAGNUS fra EJDE på FÆRØERNE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke jeg kan hjelpe deg fordi jeg rett og slett ikke forstår hvem er hvem og når i din forespørsel. Du bør nok prøve å forklare på en bedre måte.

 

Ut fra det jeg fant på nettet så levde det en Ole og Knud på 1700-tallet i Møre.

Så hopper du til .. Edvardsen i 1900 og 2000, og mange mange andre navn. Hvordan henger dette sammen, og er vi fortsatt i Møre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På DIS Norges gravminner i Norge har jeg funnet:

Olav Edvardsen født 8.feb. 1918 og død 30.mars 1985, gravlagt på Vestre Moland kirkegård i Lillesand, Aust Agder(AA). Det er ikke bilde av graven. Videre har jeg funnet graven til Aril Snorre Edvardsen f. 15/11 1938-død 6/9 2008 på Kvinesdal kirkegård, i Kvinesdal Vest Agder(VA). Her er det bilde http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=2862244 Det er mulig du må dobbelklikke på lenka for å se bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, igen alle dere.!!!

 

Det var veldigt godt med svar på disse Lenker og opl. Folketælninger o.s.v. Nu håber jeg får god vejledning hvad angår slægten min i Norge med forskellige opl. derfra. Jeg er som sagt lidt hindret med mine manglende Printerpatroner. Men håber I tager jer først af Jobbet i første runde der i Norge. Jeg kommer senere måske med en bedre FORKLARING om min Slægt der i Norge.

Venter spændt på flere oplysninger fra venner i Norge. MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mit svar står der oppe over dette innlegget. MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

 

PS.! Er nu lidt uvandt med hvordan herinde, længe siden sidst på Digitalarkivet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vise til denne debatten:

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/161535-76192-ole-knudsen-fra-tresfj-et-sted-over-passet-mellem-tresfj-til-vestnes-komune/page__p__1378750__hl__tresfjord__fromsearch__1#entry1378750

 

Spesielt bør en her merke seg Sørås sitt innlegg (nr 4). Viser også til mine svar i DIS-slektsforum. Det kan jo være en mulighet for at Ole Knutsen/Knut Olesen Ellingsgård har vært innom Ellingsgård i Tresfjord. Men det er ingenting som knytter dem slektsmessig til folket og slektene på Ellingsgård. De må eventuellt vært der som tjenere eller inderster i en kort periode. Ingen kirkelig handling er registrert på disse under Ellingsgård, og brukerrekkene på Ellingsgård gir ikke noe rom for disse.

Jeg vil derfor foreslå å glemme Ellingsgård i Tresfjord når det gjelder å finne opphavet til Knut Olsen Ellingsgård. Andre innfallsvinkler må nok til for å komme videre.

 

 

 

 

Se også:

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/156505-71152-forcldrene-joen-hansson-1734-1804-gmed-malene-erichsdatter-1737-1794-vollan-va/page__p__1326062__hl__tresfjord__fromsearch__1#entry1326062

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/155881-70525-knud-olesen-olsen-soen-til-ole-knudsen-f2610-1822-308-1907-fra-norge/page__p__1319526__hl__tresfjord__fromsearch__1#entry1319526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vise til denne debatten:

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/161535-76192-ole-knudsen-fra-tresfj-et-sted-over-passet-mellem-tresfj-til-vestnes-komune/page__p__1378750__hl__tresfjord__fromsearch__1#entry1378750

 

Spesielt bør en her merke seg Sørås sitt innlegg (nr 4). Viser også til mine svar i DIS-slektsforum. Det kan jo være en mulighet for at Ole Knutsen/Knut Olesen Ellingsgård har vært innom Ellingsgård i Tresfjord. Men det er ingenting som knytter dem slektsmessig til folket og slektene på Ellingsgård. De må eventuellt vært der som tjenere eller inderster i en kort periode. Ingen kirkelig handling er registrert på disse under Ellingsgård, og brukerrekkene på Ellingsgård gir ikke noe rom for disse.

Jeg vil derfor foreslå å glemme Ellingsgård i Tresfjord når det gjelder å finne opphavet til Knut Olsen Ellingsgård. Andre innfallsvinkler må nok til for å komme videre.

 

 

 

 

Se også:

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/156505-71152-forcldrene-joen-hansson-1734-1804-gmed-malene-erichsdatter-1737-1794-vollan-va/page__p__1326062__hl__tresfjord__fromsearch__1#entry1326062

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/155881-70525-knud-olesen-olsen-soen-til-ole-knudsen-f2610-1822-308-1907-fra-norge/page__p__1319526__hl__tresfjord__fromsearch__1#entry1319526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, igen dere. !!!

 

Her er min Lænke på Myheritage.com som lyder således her: http://www.myheritage.dk/site-126669071/johansen hvor du kan akkurat som se lidt på mit Familie Træet hvordan o.s.v hvor langt jeg er kommet derinde. Jeg har op-dater mere før og slettet noget igen ,men jeg får nok skik på Træet igen senere med det hele akkurat som et mere komplet " The Johansen Web Site " . MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne. Ps.!!! Nogle kender jeg nok igen som Nordmænd der ser på mit Træ derinde siden sidst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Berit Knudsen.!!!

 

Ja, Jeg søger efter deres Forfædre og ikke så meget efterkommerene. Jeg mener den sidste Ole Knudsen i Vestnes, Tresfj. i Romsdalsfj. i Norge. Hvad han kan have at gøre med de personer jeg først nævnte i det første innlægget.Godt om du kunne undersøge for mig i de forskellige mulige Folketælninger der kunne føre til noget så som videre søgen på Ancestry og der så komme nærmere et Komplet Familie-Træ derinde. MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

 

PS.!!! Jeg tror jeg svarer ikke før på Fredag eftermiddagen på flere innlægg herinde forde jeg må se nærmere på disse opl. O.s.v. først og eventuelt søge mere på Ancestry også før jeg svarer igen. Men om det haster må jeg vist nok prøve og svare ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen før jeg lægger mig og sove i Kveld.!!!

 

Måske har jeg nævnt det før om Guds Øjensten et sted . Om ikke kan jeg gøre rede for det her igen. Der var noget med at Pedde som hed Peter , sønnen til Olaf Ellingsgaard, ældre, Bonde på Ejde. Sagde til min Far at det drejede sig om Vestnes i Norge , hvor min Far så ud til at se lidt Sort ud om Øjnene og ville have mig og sige eller spørge han om det var en sort løgn istedenfor og sagde så lidt hemmelighedsfuldt at han løj helst. Sagde han at de prøvede og lægge KAMUFLAGE om de vigtige oplysninger som jeg forstod drejede sig om JØDER, man prøvede og lægge RØGSLØR uden om for at de opl. ikke skulle komme ud i spørgament første gang på Ejde hvor vi boede på Færøerne. Det går jeg så ikke med til så sandt jeg hedder MAGNUS tænkte jeg for mig selv da jeg opdagede det ,forde så er man faktiskt en " GUDS ØJENSTEN " i GUDS ØJNE og har den ISRAELSKE ÆRKE-ENGLEN nemlig ENGLEN " MICHAEL " . Det er ellers ikke så lidt tænkte jeg. Så muligt er navnet Ellingsgaard et LØGN -ORD Twice eller en DOBBBELT LØGN som muligvis kom et andet sted fra i NORGE og siden til ELLINGSGAARD i VESTNES KOMMUNE i TRESFJORD i ROMSDALSFJORD I NORGE.

 

Det som jeg så vil gøre istedenfor er og tage ARIL på ORDET og gå ud fra HAM istedenfor og videre til sidst sætte i forbindelse med eventuelt VESTNES i NORGE.

 

MVH. HIlSEN: MAGNUS FRA EJDE PÅ FÆRØERNE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger Thomasdatter Humleøen er i denne basen.Gift med Nils Arnesen Kleppe.

 

http://www.geni.com/...000011149499313

 

Hej Ann-Mary Engum.!!!

 

For at gøre en lang Historie kort ,så må jeg sige mere direkte at jeg mangler de nødvendige SLÆGTSLEDENE måske 3 til 4 Stykker for at få MERGE på foreksempel den GENI Linken du henviser til her oppe over. Har prøvet ,men er helst afvist på grund af de manglende LEDDENE. Så her må jeg alvorligt i holdt med og lave som de plejer og sige " LOBBIARBEJDET " først og det godt også. Det er det faktiske PROBLEMET i min forskning angående min SLÆGT I NORGE. MVH. MAGNUS fra EJDE på FÆRØERNE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, igen alle dere i Norge. !!!

 

Nei, dette bliver nok en for lang March , dette med blindgaden ,Vestnes i Norge. Jeg bliver nødt til at opgive den blindgade og Frie igen til DIS-Danmark hvor man var særdeles galant hvad angår oplysninger . Hvad mig angår ihvertfald. Jeg tegner der Medlemskab igen og prøver over Bornholm og også København ,suppeleret med Geni og Ancestry.com oplysninger. Det er det eneste jeg kunne tænke mig nu jeg faktisk har prøvet alting på DIS-Norge og Arkivverket.no o.s.v.

 

Ps.!!! Jeg vil ikke opgive Madlemskabet her ,men kommer tilbage om nødvendigt, men et er sikkert det bliver nok en lang VENTETID denne gang.

 

De aller bedste hilsener fra : Magnus fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, så var jeg tilbage igen. !!!

 

De nyeste opl. om mine Aner i Norge. Mon disse folkene findes i de Norske Arkiver (Folketælninger). Se her nedenfor:

 

Ole Knudsen.

born : 13 April 1781

died : 4 Mar 1847

Family info

Father : Knud Olesen Ellingsgaard 1745 Ældre.

Mother : Elsebeth Olesdatter 1757

Spouse : Elsebeth Malene Joensdatter 1789-1863

Married : 1810

Chrildren : Anton, Johannes, Olaf, Knud Yngre 1822 og Hans Petur Olesen Ellingsgaard born 1826 and died in Brooklyn New York ,U.S.A.

 

Elsebeth M. Joensdatter havde disse forældrene: Joen Hansen født 1706,- og Konen Catherine Joensdatter født 1764,-

 

Dette er så det sidste jeg har om den Nordmand og følge . Deværre er der næsten lykkedes og forvirre mig til en vis grad ,men nu holder jeg på den rætte rækkefølgen som opgivet. Måske nogen kan hjælpe mig med Folketælninger o.s.v om disse personer og videre tilbage helst.

 

MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er lidt mere.

 

http://www.genealogy.com/users/k/e/a/Maureen-Keaveny-FL/? Welcome og hendes email addresse er: keavme@msn.com og hans Daniel Johnsons email direkte til Florida er: dan@eyelightmedia.org ,men Linken fik jeg ikke åbnet ordeligt forde den vise sig at være bare Blank o.s.v desværre.

 

Eller har jeg også disse opl. her om Elsebeth Malene Joensdatter hun havde disse forældrene: Joen Hansen 1706 og Konen Cathrine Joensdatter 1764 o.s.v Mvh. Magnus fra Ejde på Færøerne.

 

NB.!!! Detter er et resultat af min søgen på Ancestry.com Search.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej ,igen i dag er der fineste Solskin på Ejde , Færøerne og vi har stået og snakke med en Andrew Ellingsgaard om Ole Knudsen og sagde han at de folkene kom fra Molde som samstemmer med hans brors udsagn om at " Herrefolkene kom over fjorden fra Molde " . Så det havde været godt om nogen kunne søge på Folketællninger derfra i Norge for mig og sendt mig den her eller pr. min email som er : magnjo@olivant.fo

 

Mvh. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det havde været godt om nogen kunne søge på Folketællninger derfra i Norge for mig

 

Folketellingene 1801, 1865, 1875(delvis), 1900 og 1910 ligger tilgjengelige på nett, og du har mulighet til å søke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Else B. Rustad, du siger noget , men var der ikke noget om at så måtte man Tegne Medlemsskab også for adgang til Søgemaskinen eller hvad det nu hedder på Norsk .??? Hvad med det problem.???

 

Mvh. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.