Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne frem i skifteforhandlingsprotokollene?


Anne A
 Del

Recommended Posts

Vognmann Niels Johannesen dør i Tuengen, vestre Aker 15.november 1888. Han er bosatt i Fauchaldsgate 2.

Hans dødsfall er registrert 16.11.1888 som nr.2992 hos Oslo skifterett - Skifte nr.87 1896.

Hans kone Barbra Johannesen dør 13.2.1915 uten formue, noe som tilsier at verdiene er fordelt før hennes død.

 

De få brevene i skiftet har jeg funnet i en egen mappe på Riksarkivet.

 

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal finne frem til dette skiftet i skifteforhandlingsprotokollene/skifteprotokollene.

- jeg er interessert i å finne ut mer om de fire arvingene som er bosatt i Amerika, og ettersom en bygården Fauchaldsgate 2 var blant eiendelene er det sannsynlig skrevet noe i skifteforhandlingene. Gården ble taksert 26.2.1896 og solgt for 35 000 i april 1898.

 

Takknemlig for alle tips :-)

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med ...Slettet? Jeg har sett dette en gang eller to før.

 

Betyr det at hele innlegget er slettet, og ikke lengere er aktuelt?

 

Om det er så, hvorfor ikke heller skrive at man har funnet ut av det eller det som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med ...Slettet? Jeg har sett dette en gang eller to før.

 

Betyr det at hele innlegget er slettet, og ikke lengere er aktuelt?

 

Om det er så, hvorfor ikke heller skrive at man har funnet ut av det eller det som passer best.

 

Berit!

Innlegget ble lagt inn to ganger under hverandre - litt trøbbel med get her.

Jeg har ikke funnet ut av spørsmålet! :-)

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Anne. Jeg ser at du i ettertid har fått lagt inn en forklaring.

Det er så mye nytt og rart her at man må spørre for å finne ut hvordan ting fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.