Gå til innhold
Arkivverket

Halvor Halvorson Vik - fødd i Hjartdal 1858 - til Amerika kring 1860? - opphav?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Kyrkjeboki for Hjartdal syner fødsli 11.3.1858 for Halvor Halvorson, son av innerst Halvor Aanundson Kaasa og kona Bergit Johannesdotter (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7799&idx_id=7799&uid=ny&idx_side=-139)

 

Kyrkjeboki for Hjartdal syner likeins vigsli 11.10.1850 for kyrkjesongar og skulelærar Halvor Aanundson Trovatten, fødd på Ødegaarden i Vinje 1825, og Bergit Johannesdotter, fødd på Hougen {i Kviteseid} 1829 (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7799&idx_id=7799&uid=ny&idx_side=-222)

 

Halvor Halvorson (1858) skal ifølgje opplysningar frå Amerika ha utvandra dit i lkag med mor si (enkje?) kring 1860, men denne uitvandringi finn eg ikkje i Hjartdal!

 

Er det nokon med lokal kunnskap, eventuelt med tilgjenge til ei bygdebok, som kan hjelpa meg vidare med denne huslyden?

 

* Kva kan me skriva som yrke og bustad for Halvor Aanundson og Bergit Johannesdotter?

 

* Kva år utvandra Halvor Halvorson (1858) til Amerika og i lag med kven?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjartdalsoga, band III B, side 69, Nedre-Haugan 30/3:

"Desse kan ha bruka garden: 7a) Bergit Johannesdtr. Haugan f 1821 g 1850 på Haugan m kyrkjesongar Halvor Ånundson Øygarden, f 1825 i Vinje d før 1862. Born: 1. Aslaug f 1852. 2. Ånund f 1854. 3. Johannes f 1855. 4. Halvor f 1858.

I 1862 var Bergit enkje. Da er ho og dei fire borna registrerte i utflyttingslistene til Amerika."

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5963&uid=ny&idx_side=-366

 

Kor finn du at Bergit er fødd i Kviteseid?

 

Kor har du Vik frå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten og Anfinn for spennande opplysningar! Denne bustaden i Haugen er framleis noko uklar for meg, om det var ein eigen gard eller ein plass under ein annan gard, men at dei budde der då dei utvandra i 1862, synest klårt...

 

Problemet er soleis forsovidt løyst!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bustaden Haugen" er ikkje noko mystisk. Det er som eg refererer frå bygdeboka garden Nedre-Haugan 30/3. Fleirtalsuttale av haug (haugane) i Hjartdal kan for utanforståande oppfattast som eintal i og med at "-an(e)" blir uttala om lag som "-ein". Men tonefallet mellom haugen og haugein er heilt ulikt, og likt med eintal og fleirtal av dette ordet elles i norsk. Så kyrkjebokskrivaren (presten?) kan gjerne utan å vite betre ha skrive Haugen for fleirtalsnamnet Haugan (som det blir i moderne normert form).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.