Gå til innhold
Arkivverket

Lege William August Møller


Gunn Mathisen
 Del

Recommended Posts

Lege William August Møller var f. 1868 Hof, Jarlsberg Sverige. I 1910 var han lege i Kristiania. Er det noen som kan sjekke Norges Læger bind II for åse hva som står om han ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du spør hva som står i Norges leger om William August Sibbern Møller f. i Hof 6.sept. 1868, d. 1954, dato ikke angitt. I Norges leger (utgave 1996) bd. 4 s. 172-173 står det en omfattende biografi om begge disse herrene. Dersom du ønsker å få tilsendt kopi av dette, kan du sende en e-post med din postadresse, så skal jeg kopiere det og sende det til deg.- Jeg er redd jeg ikke kan lage en god nok jpg.fil. Hilsen, Fredrik Skjørten Send meg e-post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Fredrik har tilbudt å sende omtalen fra norges læger, kan jeg bidra med omtalen fra Norges militære embedsmenn 1929:

 

William August Sibbern Møller, f. i Hoff 6-9-1868, sønn av læge Wolfgang Arthur William Møller og Sanna Augusta Sibbern.

 

Vpl. sekontløitnant i Marinens Sanitet 1893, vpl. premierløitnant 1895, fastl. premierløitnant 1896, sanitetskaptein 1902, avskjed 1927. Sanitetsoff. innbeordret til Rikshospitalets kir.avd. 1902-04 og 1910-12, lærer i marinens fag ved sanitetsofficerskurset 1909. Mil.stipendium i Berlin (ved Chariteen samt i kursus for statslæger Kaiser Wilhelms Akademie) 1910-11.

 

Eks.art.1886, 2.eksamen 1887, cand.med. 1895. Læge i Lofoten 1895-97, privatpraksis i Kr.a. siden 1897. Res.læge ved Diakonhjemmet 1898, ved Fødselsstiftelsen og ved Rikshosp.s øienavd. 1906-07, læge ved Kr.a. sporveisselskap 1898-1902. Ugift.

 

Iflg. Afteposten arkiv, døde han 3-3-1954.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.