Gå til innhold
Arkivverket
André Reitan

Dødmelding i Bergen 1956

Recommended Posts

André Reitan

Lurer på hva som er oppgitt ved dødsmeldingen til Robert Paul Richard Scholtz, f. 27.7.1869, død bergen 2.1.1956.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Dødsfallet til Paul Scholz er ikke meldt Bergen skifterett, og heller ikke Midhordland. Jeg ser at han er plassert i familiegrav på Solheim kirkegård i Bergen, men meldingen om dødsfallet ville gå til skifteretten på hjemstedet hans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
André Reitan

I følge Døde i Storetveit 1948-1962 så bodde han på V. Hauge Lisleby ved sin død. Det skulle da ha vært Bergen skifterett?

320 1 0201 0901 Fhv. direktør enkemann Robert Paul Richard Scholz 1869 27/7 Berlin V. Hauge Lisleby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Jeg vil tro at det vises til Lisleby ved Fredrikstad. Så jeg antar at det var den lokale skifteretten der som fikk meldingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
André Reitan

Kanske det ja. Antok det var Bergen ettersom kirken han ble bisatt fra lå der. Takk for hjelpen i alle fall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.