Gå til innhold
Arkivverket

Fenstad Nedre.Nes i Akeshus


Terje Alfheim
 Del

Recommended Posts

Jeg jakter på anene til ei som heter Gurid Bustad født 1414 og var gift med Amund Jonsson fra Ænes i Kvinnherad.Han var sønn av Jon Holtesson Bagge.

 

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at de fleste steder her i landet har et bibliotek i "nærheten".

Det skulle vel være mulig å få lånt den/de bøkene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at de fleste steder her i landet har et bibliotek i "nærheten".

Det skulle vel være mulig å få lånt den/de bøkene der.

 

 

Setter svært stor pris på slik konstruktiv hjelp. Vitner om empati og hjelpsomhet på høyt nivå..

 

Når en IKKE er i NORGE for tiden da er det IKKE lett å gå på bibliotek..

 

Ha en strålende fin uke..

 

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter svært stor pris på slik konstruktiv hjelp. Vitner om empati og hjelpsomhet på høyt nivå..

 

Når en IKKE er i NORGE for tiden da er det IKKE lett å gå på bibliotek..

 

Ha en strålende fin uke..

 

Mvh

Terje

Siden personen du etterspør er født 1414 så er det ingen kirkebøker for Nes så langt tilbake i tid, så du må nok bare håpe på at noen her på forumet har bygdeboken for Nes og kan gjøre et oppslag for deg siden du ikke befinner deg i Norge, eller at noen kjenner til slekten, heller ikke noen hjelp, men det er nok årsaken til at det ikke er flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No kjenner eg ikkje bygdebøkene for Nes, men generelt ville eg nok prøvd å finne andre kjelder til 1400-tals-genealogi enn berre bygdebøker. Særleg når det involverer folk frå andre delar av landet.

 

Eg kjenner ikkje til koplinga mellom Fenstad i Nes i Akerhus og Ænes i Kvinnherad i Hordaland, men reknar med dette er kjeldebelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering så står det om Jon Holtesson i Nes på Romerike, bygdehistorien, bd VI, i kap. Ætt og odel, s 291. Her er mye av HOLTEÆTTA beskrevet. Men det står ingenting om Guri. Men sønnen Amund var gift med en som het Gyrid. Det står også om ættesambandet med Ænes i Sunnhordland.

PS. Det går fint å låne bøker fra Norge om du bor utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.