Gå til innhold
Arkivverket

Wilken Bjørnethun (1890-1971) - gift på Hamar 1917 - sidan til Oslo - huslyden hans?frå Hafslo til Hamar


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i lengre tid strevd med å fylla ut manglande detaljar om denne huslyden med opphav frå garden Bjørnetun i Hafslo. Kanskje kan nokon tipsa meg?

 

~~~~~~~~~~

 

Wilken Monsson Bjørnethun, f. i Hafslo 12.11.1890, gifte seg på Hamar 14.11.1917 med Thora Marie Kristiansdotter Kolostuen frå Kolostuen i Ringsaker. Ho var dotter av gardbrukar Kristian Christopherson på Kolostuen og kona Berte Knutsdotter frå Fløene i Nord-Aurdal og f. i Ringsaker 12.1.1896. Wilken og Thora var gardbrukarar på

 

##### (kva gard budde dei på? – 1917: gardsstyrar på Tønseth - anten i Vang eller i Løten??)

 

men flytte sidan til Christiania (Oslo)

 

##### (yrke i Oslo?)

 

der Wilken d. 22.7.1971. Thora Bjørnethun d. same staden 2.8.1992. Dei fekk to born i lag:

 

a. Mons Wilkenson Bjørnetun, f. i

 

##### (fødestad? – Vang eller Stange? - Nes på Romerike?)

 

23.10.1918, d. i Oslo 11.4.1998. Mons gifte seg hjå Byfogden i Oslo

 

##### (vigselsdatoen hans? – 19.6.? - 1949?)

 

med Haldis Marie Karlsdotter Olsen frå Oslo, f. i Nedre Eiker 29.5.1925. Ho d. på ein sjukeheim på Røyse i Hole 23.12.1989. Mons var mekanikar, medan Haldis var restaurantarbeidar. Dei budde i Oslo og fekk to døtrer i lag.

 

b. Borghild Jenny Wilkensdotter Bjørnethun, f. i

 

##### (fødestad?)

 

7.5.1920, gifte seg

 

##### (dato og stad for vigsli hennar?)

 

Rudolf

 

##### (fleire namn? – førenamnet til far hans?)

 

Melby frå Oslo, f. i Oslo 23.5.1915. Han d. i Oslo 19.12.1987. Rudolf var trikkeførar, medan Borghild har vore kontordame. Dei budde i Oslo. Ingen born.

 

~~~~~~~~~~

 

Eg har leitt etter fødsli til sonen Mons over store deler av distriktet kring Hamar (Ringsaker, Nes, Løten, Vang, Stange) og likeins i Nes på Romerike, men finn han ikkje nokon stad! Eg har vore i kontakt med slekti, men dei veit ikkje kvar han var fødd!

 

Problemet gjeld òg for søsteri Borghild.

 

Det vert sagt at Wilken Bjørnethun var gardbrukar ogso ETTER han flytte til Oslo; kanskje adressebøker kan avklara dette?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adressebok Oslo 1955:

 

Mons Bjørnthun, mek. (Conr.Langaard) Kjelsåsv.4a, Grefsen

 

Wilken Bjørnthun, arb. (Den Norske Sukatf.) Ebbelsg.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilken Bjørnethun ligger gravlagt i Gamlebyen i Oslo:

 

Id 524498

Fornavn Wilken

Etternavn Bjørnethun

Pikenavn

Tittel

Bosted

Født dato 1211

Født år 1890

Fødested

Død dato 2207

Død år 1971

Død sted

Begravet dato 1208

Begravet år 1971

Kjønn

Merknad

Teig

Felt 019

Rad 18

Gravnr 007

Minnetekst

Gravplass Gamlebyen gravlund

kommune Oslo

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sønnen Mons er gravlagt på Grorud:

 

Id 1953955

Fornavn Mons S

Etternavn Bjørnetun

Pikenavn

Tittel

Bosted

Født dato 2310

Født år 1918

Fødested

Død dato 1104

Død år 1998

Død sted

Begravet dato 1105

Begravet år 1998

Kjønn

Merknad

Teig

Felt 012

Rad 08

Gravnr 017

Minnetekst

Gravplass Grorud kirkegård

kommune Oslo

(se vedlagt bilde)

 

Kona til Mons, Haldis Marie Bjørnethun, ligger også gravlagt på Grorud kirkegård:

 

Id 1953863

Fornavn Haldis Marie

Etternavn Bjørnetun

Pikenavn

Tittel

Bosted

Født dato 2905

Født år 1925

Fødested

Død dato 2312

Død år 1989

Død sted

Begravet dato 2905

Begravet år 1990

Kjønn

Merknad

Teig

Felt 012

Rad 06

Gravnr 008

Minnetekst

Gravplass Grorud kirkegård

kommune Oslo

post-541-0-12713800-1309194684_thumb.jpg

post-541-0-51718700-1309194926_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved søk (id = 524499) finner jeg også Rudolf Melby gravlagt på Gamlebyen kirkegård. Svigerfar Bjørnethun har id = 524498, mens Thora Bjørnethun har id = 524500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten, Grethe og Karin for interessante opplysningar om denne huslyden.

 

Eg ser at Mons ligg gravlagd på Grorud kyrkjegard, men var han gravlagd frå Grorud kyrkje? Kan dei ha lykkjelen til dette problemet kring fødestaden hans? Eller er det mogeleg å finna ut av dette på anna vis?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten, Grethe og Karin for interessante opplysningar om denne huslyden.

 

Eg ser at Mons ligg gravlagd på Grorud kyrkjegard, men var han gravlagd frå Grorud kyrkje? Kan dei ha lykkjelen til dette problemet kring fødestaden hans? Eller er det mogeleg å finna ut av dette på anna vis?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

Siden Mons var født i 1918, tenkte jeg at hvis familien hadde kommet til Oslo på begynnelsen av 1930-tallet, kunne det kanskje være mulig å finne konfirmasjonen til Mons ut fra bostedsadressen. Men adressboka for Oslo i 1934 inneholdt ingen Wilken Bjørnethun. Løsningen er kanskje å ta utgangspunktet i adressene du har fått av Carsten og høre med Byarkivet i Oslo om det er mulig for dem å gjøre et oppslag i en kommunal folketelling? Problemet da er vel at tellingen ikke vil være eldre enn 60 år og dermed ikke fritt tilgjengelig. Eller høre med Statsarkivet i Oslo om de kunne ha sjekket ekteskapet til Mons hos byfogden i 1949.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars,

 

Mons var mekanikar, medan Haldis var restaurantarbeidar. Dei budde i Oslo og fekk to døtrer i lag. - Når er døtrene født? Bare fødselsår, ikke navn.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nye fine innlegg!

 

Eg har no skrive til Statsarkivet i Oslo og vonar dei vil hjelpa meg med dei naudsynte oppslagi, både under borgarleg vigde i 1949, og kanskje kan dei òg hjelpa med å finna vigsli til Borghild Jenny og Rudolf Melby, dersom dei har tilgjenge til folkeregisterkorti?

 

Eg veit at ei av dei to døtrene etter Mons og Haldis var fødd i 1952, men har elles ingen opplysningar om den generasjonen.

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alt i dag fått svar frå Statsarkivet i Oslo, og dei skriv mellom anna følgjande:

 

"Vi fann vigsel 19.06.1948, Oslo byfogd:

 

”Maskinreparatør” Mons Schanke Bjørnetun, Ebbesgt.3 Oslo, f. 23.10-1918, Nes, Romerike,

 

Foreldre: Gbr. Wilken Bjørnetun og kone Thora Marie Kolostuen.

 

og

 

”Telefonarbeiderske” Haldis Marie Olsen, Aamodt, Grorud, f. 29.05.1925, Haug, Eiker

 

Foreldre: ”Stenhugger” Karl Johan Olsen og kone Katinka Margrete f. Olsen.

 

Kjelde: Oslo byfogd, avd. I, Lbb Notarialprotokoller, rekke II 62 (01.06.1948-31.08.1948), 19.06.1948."

 

No har eg henta fram att klokkarbøkene for Nes på Romerike, men eg ser at klokkarboki for Fenstad sokn sluttar i 1918, og ingen av dei andre soknene har opplysningar om denne fødsli. Eg finn heller ikkje fødsli til søsteri Borghild Jenny i 1920!

 

Eg får seia som kollegaer "over there": "I am stumped!"

 

Kanskje har nokon gode tips å komma med? Kanskje finst det ei bygdebok?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at dåpen burde vært i Fenstad. Her i bygdeboka står det bare tre-fire linjer, dessverre.

 

Gården heter Søgarn Grinkelsrud, g. nr. 30 bruk nr. 2 og Wilken Bjørnethun kjøpte den i 1918 av Halvor Waaler, f. 1886. Bjørnethun hadde gården bare til 1920, da han solgte til H. P. Hammersborg og Kristian Dokken, som var gift med Agnete Hammersborg. (Fra Nes på Romerike gårdshistorie bind 1, s. 411.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars!

 

"No har eg henta fram att klokkarbøkene for Nes på Romerike, men eg ser at klokkarboki for Fenstad sokn sluttar i 1918, og ingen av dei andre soknene har opplysningar om denne fødsli. Eg finn heller ikkje fødsli til søsteri Borghild Jenny i 1920!

 

Eg får seia som kollegaer "over there": "I am stumped!"".

 

Flott at statsarkivet svarte så kjapt og at du i det minste fikk bekreftet fødestedet til Mons gjennom vielsen. Men godt gjort at Mons klarer å stikke seg sånn unna i kirkebøkene. Mulig statsarkivet også har oversikt over nyere klokkerbøker for Fenstad i Nes, kanskje de er avlevert, men ennå ikke skannet...

 

Hvis man kunne ha sporet Rudolf Melby i adressebøkene for Oslo, hadde det kanskje vært mulig å finne ham og Borghild igjen i de kommunale folketellingene og dermed også finne fødselsdato og fødested på Borghild.

 

Rudolf ligger gravlagt sammen med svigerfar Wilken og svigermor Thora Marie i Gamlebyen, men graven til din Borghild har jeg ikke klart å finne. Den er antakelig ikke registrert ennå. Jeg finner fire stk Borghild Melby i gravferdsetatens søkbare base, men ingen av disse er født i 1920.

 

Grethe

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.