Gå til innhold
Arkivverket

Birger Frank Aas fra Vardø.


Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Min fars onkel, Birger Frank Aas var født i Vardø den 28. juli 1894. I 1936 giftet han seg med Aina J. Han skal ha omkommet på havnen i Vardø eller Kirkenes den 2. juli 1942.

Mine spørsmål er:1. Er det mulig å få fullstendige data om vielsen? Konens fulle navn (og hvor hun kom fra) og hennes foreldres navn.

2. Når og hvor er han begravet.

3. Finnes det nærmere opplysninger om eksplosjonen og dødsfallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mangelen på kirkebøker for de aktuelle årene er en utfordring og gjør leting mer tidkrevende. En del samtidige avisen vil nok ha omtale av ulykken og kanskje noe av den informasjonen du gjerne skulle hatt. Vi har noen søk vi ikke har avsluttet, men pga ferieaviklingen vil du ikke få endelig svar før om et par uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mangelen på kirkebøker for de aktuelle årene er en utfordring og gjør leting mer tidkrevende. En del samtidige avisen vil nok ha omtale av ulykken og kanskje noe av den informasjonen du gjerne skulle hatt. Vi har noen søk vi ikke har avsluttet, men pga ferieaviklingen vil du ikke få endelig svar før om et par uker

 

Tusen takk! Jeg venter med glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Hei igjen

Linken du fikk til Våre falne og informasjonen som står der, gav deg vel svar på det meste av det du ønsket svar på. Vi har noen rekonstuerte kirkebøker for Vardø og i nr. 3 har jeg funnet følgende opplysninger: fisker Birger Frank Aas og hustru Aina Ilone født Danielsen fikk en jente Asbjørg Synnøve 15. august 1936. Hun ble kirkedøpt 27.12.1936 og konfirmert 6. mai 1951.

I samme protokoll finner vi Ingrid Birgitte, født 17. august 1938, foreldre Birger Frank Aas og hustru Aina Illonin født Danielsen. Bosted er Vardø. Ingrid ble kirkedøpt 26.8.1951 og konfirmert 8. mai 1955.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.