Gå til innhold
Arkivverket

Sverre Harald Vågen


Steinar Sletten
 Del

Recommended Posts

Noen som kan gi meg oplysninger om foreldre til Sverre Harald Vågen f: 20.01.1929 i Askvoll i Sogn og Fjordane fylke?(Mulig på Stubseidvåg) Skanna kirkebøker derfra slutter jo i 1928.

 

På førehand takk

 

Steinar Sletten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det kan være Anton Eliasson Vågen f.1898 og som står oppført i Askvoll bygdebok som arbeider uten familie i 1922. Han er motorbåtfører. Det er sikkert han som står oppført under Stubseidvåg i FT 1910. http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036727000074/

Mvh, Johan Arthur Hansen

 

Her er giftermålet til Anton i 1923. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4541&idx_id=4541&uid=ny&idx_side=-220

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Her er en bror til Sverre: Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3721&idx_id=3721&uid=ny&idx_side=-45

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Elias død:http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=gr14281930&gardpostnr=442&personpostnr=526&merk=526#ovre

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er en også annen kandidat som far til Sverre og det er Adolf Kristoffer - bror til Anton og som er født 11.2.1891 og ble gift med Agnes Sitara f.1890 i Stubseid og datter av Mathias Kornelius Kristianson Stubseid og Rakel Amalie Johannesdtr. f. på Eimind i Askvoll.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askvoll Bygdebok har 3 bind, kan du si hvilke av de du fant Anton? Er Stubseid og Stubseidvåg to forskjellige gardar? Ellers tusen takk for hjelp

 

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant opplysningene om Anton Eliasson Vågen på side 123 i Askvoll IIA.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Jeg ser at Adolf - bror til Anton får en sønn Einar f.1925 på Stubseid. Ellers så tror jeg at Stubseid og Stubseidvåg må være samme plass. Er ikke lokalkjent, men har mye slekt i området og hvis disse skulle være de rette, så er forfedrene av min slekt (langt ute)

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg hele familien under Mjåset i Askvoll. Barna til Anton og Emma er: Edvin Sigvard f.1923 – Arna Agda f.1925 – Atle Bjørnulf.1928 – Sverre Harald f.1929 – Arvid Selmar f.1932 – Solveig Jorunn f.1938 og Eva Karin f.1944

 

Kilde Askvoll IIA, side 70 nr. 117

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så tror jeg at Stubseid og Stubseidvåg må være samme plass. Er ikke lokalkjent, men har mye slekt i området og hvis disse skulle være de rette, så er forfedrene av min slekt (langt ute)

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Staveneset er ein av dei flottaste stadane i Sunnfjord, og vel verdt eit besøk om de skulle være på dei kantar. Stubseidet går på tvers av Staveneset. På sørsida av Staveneset finn vi mellom anna gardane Mjåset og Stubseid. Stubseidsvåg finn vi på den andre sida av stubseidet, altså på nordsida av Staveneset. Her ligg også garden Grimelid med kopargruvene, men Stubseidsvåg er eit bruk under Mjåset (bnr. 6). Det er difor du finn Anton Eliassen Vågen omtalt under Mjåset.

 

mvh egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.